دسته‌ها
توریسم گردشگری

زیباترین دهکده‌های اروپا

به گزارش ویرلن : بدون شک اروپا میزبان زیباترین دهکده‌های جهان است. امروز لیستی از ۱۰ دهکده‌ی زیبای اروپا که گذشت زمان تأثیری روی ظاهر آن‌ها نگذاشته است، برای شما آماده کرده‌ایم.

۱۰٫ بلِد، اسلوونی (Bled,Slovenia)

 

این دهکده که در شمال غربی اسلوونی قرار دارد، دریاچه‌ی بلِد را احاطه کرده است. دریاچه‌ی بلد جزیره‌ای کوچک را در خود جای‌داده است که روی آن کلیسای باروک قرار دارد. این منطقه از جاذبه‌های مهم اسلوونی است و هرساله توریست‌های بسیاری را از داخل و خارج کشور به خود جلب می‌کند. از دیگر جاذبه‌های این منطقه، قلعه‌ی بلد است که نمایی مشرف‌به دریاچه دارد. شیرینی‌های این منطقه نیز طرفداران خاص خود را دارد.

۹٫ گرویِرِس، سوئیس (Gruyères, Switzerland)

گرویِرِس دهکده‌ای است که از قرون‌وسطی به یادگار باقی‌مانده است و در بخش فرایبورگ در سوئیس قرار دارد. این دهکده به خاطر پنیرش که همنام این دهکده است، معروف است، پنیری که طعم دلربای آن به‌خوبی در فاندو (fondue  ) ( سینی غذایی که در آن تکه‌های غذا با روغن و یا سُس خاصی مزه دار می‌شوند ) می‌نشیند. خیابان‌های عریض و سنگ‌فرش شده‌ی این دهکده به قلعه‌ی گرویِرِس که در قرن ۱۳ میلادی بناشده است و نماهای بسیار زیبایی از مناطق اطراف ارائه می‌دهد، می‌رسند.

۸٫ کُنگ، ایرلند (Cong ,Ireland)

این دهکده ی زیبا که چند رود در اطراف خود دارد، در مرز شهرهای گالوِی و مایو در ایرلند قرار دارد. کُنگ به خاطر رودهای زیرزمینی‌اش معروف است. همچنین این دهکده منزلگاه سِر ویلیام وایلد، تاریخدان، نویسنده و شاعر و همچنین اُسکار وایلد، نویسنده‌ی داستان کوتاه، است. کُنگ چندین پل سنگی، خرابه‌هایی باقی‌مانده از قرون‌وسطی، قلعه‌ی اشفورد (Ashford) که از زمان حکومت ملکه ویکتوریا باقی‌مانده است و اکنون به هتلی رمانتیک تبدیل شد است، هم دارد.

۷٫ الباراکین، اسپانیا (Albarracin, Spain)

الباراکین دهکده‌ای زیبا و دل‌فریب است. دیوارهای این دهکده و همچنین تپه‌های خشک منطقه‌ی آراگون که در اطراف دهکده قرار دارند،  الباراکین را از گذر زمان حفظ کرده‌اند و هنوز هم حال و هوای قرون‌وسطی را در خود دارد.

الباراکین پایین، خیابان‌هایی باریک دارد که برج‌های سنگی، قلعه‌های سرخ‌رنگ و کلیساهای کوچک را در خود جای‌داده است. این دهکده‌ در سال ۱۹۶۱ به‌عنوان میراث فرهنگی ملی اسپانیا شناخته شد.

۶٫ تِلک، جمهوری چک (Telc, Czech Republic)

تِلک که شهری کوچک در جنوب موراویا است، بدون شک زیباترین میدان اصلی را در بین تمام شهرهای جمهوری چک دارد. درگذشته ساکنان این منطقه برای داشتن زیباترین خانه با یکدیگر در رقابت بودند و آثار این دوران هنوز هم پابرجاست، وقتی در میدان اصلی شهر قدم می‌زنید، با ساختمان‌هایی روبه‌رو می‌شوید که یکی از یکی زیباترند. این شهر در قرن ۱۳ میلادی به‌عنوان اقامتگاهی موقتی برای مسیرهای بازرگانی پررفت‌و‌آمد بین بوهیما، موراویا و آستریا است.

۵٫ فُلِگاندرُس، یونان (Folegandros, Greece)

فُلِگاندرُس در بخش جنوبی مجموعه جزایر سایکلیدز (Cyclades) قرار دارد و دریای اژه نیز در جنوب آن است. این جزیره زیبای محصورکننده‌ای دارد که محیط اطراف آن نیز این زیبایی را دوچندان می‌کند. دهکده‌ی هُرا (Hora) که بر فراز صخره‌ها بناشده است یکی از جذاب‌ترین دهکده‌های این مجموعه جزایر است. ساکنان این منطقه دوری‌ها (Dorians) بوده‌اند و بعدها تحت تصرف حکومت آتن درآمد. در سال ۱۲۰۷ میلادی این جزیره توسط ونیزی‌ها فتح شد و تا سال ۱۵۶۶ تحت حکومت ونیز باقی ماند، بعدازآن عثمانی‌ها جزیره را فتح کردند و یونان در قرن ۱۹ این جزیره را باز پس گرفت.

ادامه دارد…

منبع : کافه گردش

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle