دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

حجاب مهمانداران هواپیمای ایرفرانس حاشیه‌ساز شد

هواپیمایی ایرفرانس قرار است تا دو هفته دیگر پروازهای خود را در مسیر پاریس – تهران و بالعکس از سر بگیرد ولی به نظر می‌رسد برخی از مهمانداران این شرکت به دلیل اینکه در مدت اقامت خود در تهران باید مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران، حجاب داشته باشند، حاشیه‌سازی می‌کنند.

به گزارش ویرلن ؛ مقامات شرکت هواپیمایی ایرفرانس از مساله از سرگیری پروازهای پاریس – تهران از ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) و سود آن برای شرکت خشنودند، اما این خبر نارضایتی برخی مهمانداران این شرکت را به همراه داشته است.

از سرگیری فعالیت این خط پروازی پس از هشت سال، خبری «فوق‌العاده» برای ایرفرانس قلمداد می‌شود اما نارضایتی در میان مهمانداران این شرکت که باید قوانین ایران را در مورد پوشش خود رعایت کنند، افزایش یافته است.

«فرانسوآز رودولفی» معاون دبیر یک اتحادیه صنفی کارکنان ایرفرانس موسوم به «یوناک پی ان سی» (Unsa PNC)، اعلام کرد:

مدیریت شرکت هواپیمایی اعلام کرده که مهمانداران که پیشتر برای انتخاب دامن یا شلوار برای یونیفورم پروازی خود مختار بودند، برای پرواز پاریس – تهران باید کت بلند و شلوار بپوشند و در خروج از هواپیما موهای خود را نیز بپوشانند.

DXVO-P042625_01_980x600

«فلور ارریگی» رئیس اتحادیه ناوگان هوایی غیرنظامی فرانسه (یوناک) در این باره گفت که ما نمی‌توانیم در مورد حجاب در ایران قضاوت کنیم. مهمانداران باید حق داشته باشند که بدون ایجاد خلل در برنامه کاری، کسر از حقوق و درج در پرونده، این ماموریت پرواز پاریس – تهران را نپذیرند.

ایرفرانس اما سه نکته را در مورد طرح یونیفورم خود یادآوری کرده است:

نخست آنکه قوانین ایران در مورد همه خطوط پروازی که به این کشور می‌روند اجرا می‌شود؛ دوم، شرایط اجرای بند «ال ۱۱۲۱-۲» مربوط به قانون کار فرانسه مبنی بر ممنوعیت اقدامی که مغایر آزادی‌های فردی باشد، در این مورد صدق نمی‌کند و سوم آنکه این قوانین پیش از توقف پروازهای این خط هوایی به تهران در سال ۲۰۰۸ میلادی، اجرا می‌شده است و بنابراین چیز جدیدی نیست.
این گزارش در پایان آورده است که مذاکره میان مهمانداران و مدیران ایرفرانس در جریان است و تصمیم نهایی باید تا ابتدای هفته آینده اتخاذ شود. یوناک در نظر دارد در این فاصله به «لورانس روسینیول» وزیر حقوق زنان در مورد تصمیم ایرفرانس، هشدار دهد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle