دسته‌ها
گردشگری

جزیره نخل دبی را بشناسید

جزیره نخل دبی از بزرگترین جزایر دست ساز جهان است که شامل مناطق مسکونی هستند و مانند یک شهر کوچک از بلوک های مسکونی و کافه ها و سوپرمارکت های کوچک تشکیل شده است.

منطقه پالم جمیرا دبی شامل سه جزیره است، که جزایر نخل دبی را تشکیل می دهند. نخل جمیرا، نخل جبل علی و نخل دیره، اما تنها جزیره ای که برای بازدیدکنندگان باز است، نخل جمیرا است.

پالم جمیرا امارات دارای جاذبه توریستی محبوب و هتل های مجلل معروف مانند برج العرب است، همچنین در اطراف آن ملک های مسکونی افراد مشهوری مانند دیوید بکهام است. راه های زیادی برای رسیدن به پالم جمیرا وجود دارد: می توانید یک تاکسی بگیرید، با ماشین شخصی خود به آنجا برانید یا سوار مونوریل شوید. در ادامه بیشتر درباره این جزیره بخوانید.

تصویر جزیره پالم جمیرا از نمای بالا
تصویر جزیره پالم جمیرا از نمای بالا

تاریخچه جزیره نخل دبی

جزیره نخل دبی در سراسر جهان به عنوان زیبایی و ظرافت شناخته می شود. پالم جمیرا که به عنوان جدیدترین و بزرگترین جاذبه گردشگری امارات در نظر گرفته می شود، و بسیاری از مقاصد برتر دبی مانند آتلانتیس، آکواریوم Lost Chambers و پارک آبی Aquaventure را در خود جای داده است.

قسمت ‌های اصلی نخل جمیرا با نام‌ های هلال، ستون فقرات، تنه شناخته می ‌شوند. ورودی پالم جمیرا از طریق تنه بزرگی است که پلی بین جزیره و سرزمین اصلی ایجاد می کند.

مجموعه توریستی نخل جمیرا دبی در زمان شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ساخته شده است. هدف از ساخت این جزیره چشم انداز زیبا برای جذب گردشگران و کمک به آب و هوای بیابانی دبی بوده است.

ساخت پالم جمیرا در سال 2001 آغاز شد. سازنده جزیره پالم جمیرا یک سازمان ساختمانی عرب است. اولین جزیره مصنوعی جهان پس از 2 سال در خلیج فارس ظاهر شد.

چند سال بعد، هتل ها، مراکز خرید، سینما، رستوران و… در اطراف آن شروع به ساخته شدن کرد. کار در سال 2001 آغاز شد و زمین و زیرساخت های اساسی تا سال 2004 ایجاد شد.

ساخت و ساز ساختمان ها در سال 2006 آغاز شد در پایان سال 2006، قلمرو جزیره مصنوعی برای انتقال متوالی برای ساخت مسکن و تأسیسات تجاری و همچنین برای اسکان آماده شد. و اولین ساکنان در سال 2007 وارد این جزیره شدند.

جزیره پالم جمیرا با هتل های مجلل، ساختمان های بلند و رستوران های مجلل از اینرو توجه سرمایه گذاران را به خود جلب می کند. شما می توانید با تور دبی سفری مقرون به صرفه به این شهر داشته باشید و از جاذبه های متعدد آن بازدید کنید.

طراحی جزیره پالم دبی

طراحی اصلی این جزیره توسط هلمن هرلی چاروات طاووس، یک شرکت معماری آمریکایی انجام شده است. این جزایر بیشتر از شن و ماسه لایروبی شده از کف خلیج فارس ساخته شده اند، اما سمت هلال که در معرض دریای آزاد قرار دارد با سنگ ها و تخته سنگ های خشکی پوشیده شده است.

جزایر نخل تنها در چهار سال تکمیل شد و هر جزیره از بیش از 53 میلیون شن و 12 میلیون سنگ استفاده شده است. تنه، ستون ، برگ ها و هلال های آن بخش های اصلی نخل جمیرا هستند.

تنه پهن این نخل که توسط یک پل به مرکز شهر متصل می شود، به عنوان ورودی عمل می کند. پل دیگری تنه را به ستون فقرات متصل می کند.

پهنای هلال 650 نخل 200 متر و طول کل آن حدود 17 کیلومتر است. در مجموع حداقل 560 هکتار زمین جدید در منطقه ای به قطر 5 کیلومتر ایجاد شده است.

جزیره های پالم جمیرا دبی

جزایر پالم جمیرا خود شامل چند جزیره دیگر می شود. این سه جزیره با نام های نخل جمیرا، نخل جبل علی و نخل دیره شناخته می شوند.

جزیره نخل دیره

جزیره دیره در ابتدا قرار بود بخشی از جزایر نخل باشد و سپس به عنوان “پالم دیره” شناخته شد. این جزایر به عنوان مکان مسکونی برای پذیرایی از گردشگرانی است که به این جزیره بی نظیر می روند.

کنار هتل ‌ها و استراحتگاه‌ های مجلل که در 21 کیلومتری خط ساحلی قرار دارند، یک بازار شبانه ساحلی و یک آمفی ‌تئاتر بزرگ نیز وجود دارد که می ‌تواند حدود 30 هزار نفر را در خود جای دهد.

بسیاری از افراد مشهور بالیوود و هالیوود، بازیکنان کریکت خانه ای در اینجا دارند که این محله را به مکانی جالب برای زندگی تبدیل کرده است.

نخل جبل علی

یکی از سه جزیره مصنوعی در دبی، پالم یا نخل جبل علی است، که به عنوان مهم ترین و جزیره نزدیک دبی در بین این سه جزیره است. ساخت و ساز در سال 2002 در پالم جبل علی آغاز شد و انتظار می رفت که جبل علی بیش از 250 هزار نفر را در خود جای دهد.

این جزیره به گونه‌ ای طراحی شده است که شش اسکله تفریحی خیره‌ کننده، یک پارک آبی بزرگ به نام «دهکده دریا» و پیاده‌ روهایی با کتیبه‌ هایی از اشعار شیخ محمد روی را در خود دارد. در حال حاضر جزیره جبل علی هنوز در حال ساخت است و در حال حاضر به روی بازدیدکنندگان بسته است.

نخل جمیرا

نخل جمیرا شامل یکی از یکی از مجلل ترین هتل های 5 ستاره به نام آتلانتیس پالم است. وقتی صحبت از حقایق و ارقام پالم جمیرا می شود، یکی از چشمگیرترین جزئیات هزینه ساخت این پروژه است. بنا بر گزارش ها، ساخت شگفت انگیز این جزیره در طول توسعه آن ۱۲ میلیارد دلار هزینه داشته است.

یک واقعیت جالب در نخل جمیرا این است که چندین غواص متخصص برای بررسی صخره ‌ها و بستر دریا فرستاده شدند تا از امکان ‌سنجی پروژه اطمینان حاصل کنند.

تفریحات جزایر پالم دبی
تفریحات جزایر پالم دبی

تفریحات جزیره پالم دبی

در اطراف جزیره پالم جمیرا در دبی شما می توانید از تفریحات جذاب متنوعی لذت ببرید.

تور کشتی کروز

با سوار شدن تور کشتی کروز می توانید از مناظر باورنکردنی نخل جمیرا و همچنین خط افق دبی مارینا لذت ببرید. شما تور خود را در غرب مارینا در پالم جمیرا آغاز می ‌کنید و مسیری را دنبال می ‌کنید که شما را به دور دایره داخلی و شاخه ‌های نخل دست ‌ساز می ‌برد. در راه، مناظری از خانه های جزیره و هتل های پنج ستاره را خواهید دید.

پارک آبی آتلانتیس 

پارک آبی آتلانتیس یکی از برترین پارک‌ های موضوعی دبی است و برای خانواده‌ هایی که دارای فرزند هستند بسیار جای مناسب و هیجان انگیزی است. بچه‌ها سواری ‌ها و سرسره‌ های مناسب سن را دوست خواهند داشت و شما از حال ‌وهوای آرام گرمسیری لذت خواهید برد.

آکواریوم نخل دبی 

آکواریوم نخل دبی میزبان هزاران گونه مختلف از گونه ‌های آبزی و جانوران گیاهی، چتر دریایی، تازی، پیرانا، کوسه و ماهی‌ های رنگارنگ دیگر است.

کایاک سواری در نخل جمیرا 

در این تور دو و نیم ساعته شما می توانید از امواج روان و آب ‌های آبی شفاف خلیج فارس لذت ببرید. شما بهترین منظره را از تمام نقاط دیدنی پالم دبی با کایاک سواری خواهید دید.

از افق خیره‌ کننده، آسمان ‌خراش ‌های دبی مارینا و از افق آتلانتیس و برج العرب نمادین می ‌گذرید. این تور هیجان انگیز راه خوبی برای گشت و گذار در محیطی آرام است.

نحوه رفتن به جزیره نخل دبی

شما می توانید با وسایل نقلیه مختلفی به جزیره نخل دبی بروید. برای رفتن به جزیره نخل دبی استفاده از مترو و تاکسی از گزینه های مناسب برای شما خواهد بود

استفاده از مترو

احتمالاً ساده ‌ترین راه برای رسیدن به جزایر پالم جمیرا، استفاده از مترو است. نخیل نزدیکترین ایستگاه به جزایر پالم است که در فاصله ای بسیار کم با مترو با کمی پیاده روی قرار دارد. مدت زمان سفر با مترو به جزیره پالم دبی 45 دقیقه و هزینه ی آن 5 درهم می باشد.

استفاده از تاکسی

یکی دیگر از روش های راحت ولی پر هزینه ی رفتن به جزیره پالم دبی استفاده از تاکسی است، هزینه رفتن به پالم دبی با تاکسی  بین 175 تا 225 درهم می باشد.

همچنین می توانید از تاکسی های تلفنی اوبر نیز استفاده کنید، که هزینه کمتری پرداخت کنید. هزینه استفاده از اوبر نیز میانگین 125 درهم می باشد.

سخن نهایی

اگر قصد سفر به شهر مدرن و زیبای دبی را دارید، حتما از جزایر پالم دبی دیدن کنید. این جزیره که به هشتمین عجایب جهان مشهور است. نام خود را از نخیل به معنای درخت خرما گرفته است.

ساخت این جزیره در سال 2001 آغاز شد و زمین و زیرساخت های اساسی تا سال 2004 ایجاد شد. ساخت و ساز ساختمان های اطراف آن نیز در سال 2006 آغاز شد در پایان سال 2006، قلمرو جزیره مصنوعی دبی برای انتقال متوالی برای ساخت مسکن و تأسیسات تجاری و همچنین برای اسکان آماده شد. و اولین ساکنان در سال 2007 وارد این جزیره شدند.

جزیره پالم جمیرا دارای هتل های مجلل، ساختمان های بلند و رستوران های مجلل، 5000 آپارتمان ساحلی، 4000 ویلا مسکونی، تعدادی اسکله تفریحی، مراکز اسپا، مراکز خرید، رستوران ها، سینماها، امکانات ورزشی و مکان های غواصی و … است.

همچنین شما می توانید در این منطقه به تفریحات مهیجی همچون غواصی، کایاک سواری، تور کشتی کروز، پرش، پاراگلایدر و دیگر ورزش های مهیج بپردازید.

برای اطلاع از قیمت های تور امارات به آژانس مسافرتی الفبای سفر مراجعه کنید و  خرید های خود را به صورت آنلاین با کمترین هزینه و صرف کمترین زمان انجام دهید.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو انواع تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle