دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

جاذبه های گردشگری بانکوک

به گزارش ویرلن؛ بانکوک پایتخت تایلند یکی از مهمترین مقاصد توریستی دنیا می باشد. این شهر ۵ سال پی در پی است که توسط مجله معتبر سفر و فراغت به عنوان بهترین شهر دنیا معرفی می شود. در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۶ میلیون نفر از این شهر بازدید کردند. هر ساله حجم زیادی از گردشگران ایرانی تور بانکوک را برای گذراندن تعطیلات و فراغت خود انتخاب می کنند.

بازارهای خرید بزرگ، معابد مرموز و بازارهای شلوغ، رستوران ها و شور هیجان حاکم در شهر از جاذبه های بانکوک می باشد. پادشاه  RAMA I  شهر را از روی  Ayutthaya و از روی کانال های آن که از میان شهر عبور می کردند و معابد شگفت انگیز آن الگو برداری کرده بود. با وجود جا به جا شدن قسمت های قدیمی شهر با شهر شلوغ؛ اما هنوز معابد زیبا و قصرها، ساختمان های تاریخی و سرگرمی های متنوع باقی مانده است.

پرسه زنی بدون هدف در بانکوک نتیجه ای نخواهد داشت زیرا مسافت های طولانی و گرما، بانکوک را به یکی از شهرهای مشکل برای پیاده روی تبدیل کرده است. گزینه های مناسب برای این کار، تاکسی TUK-TUK ( یک وسیله موتوری سه چرخه) یا یک راهنمای تور که در هر هتلی قابل یافتن می باشد. هم چنین مترو و ترن دو وسیله نقلیه عمومی می باشد و شما را قادر می سازد تا شهر را در وسیله ای با تهویه هوا بگردید.

هر دوی این وسایل بین نقاط کلیدی شهر از قبیل جاده Silom ، Hualamphong  ، جاده Sukhimvit  و هتل های اطراف رودخانه در حال حرکت هستند.

کاخ بزرگ و معبد پراکائوwat-phra-keaw-bangkok

در صورتی که مدت زمان سفر شما فقط امکان بازدید یک قسمت از شهر را می دهد از این دو بنا دیدن کنید. این دو بنا در شرق رودخانه و نزدیک لنگرگاه قرار دارد. هیچ معبد دیگری مانند این معبد نمی تواند هنر تایلندی را نشان دهد.

سطح درخشنده این معبد و غنای هنری آن را به یکی از عجایب معبدی آسیا مبدل ساخته است. معبد پراکائو  اولین مجتمع بزرگ است که در بانکوک ساخته شده است.

شش معبد بزرگchua-wat-arun-tai-thai-lan-400x258

از شش معبد بزرگ بانکوک به عنوان یکی از بزرگترین عجایب معماری دیدن کنید اما توجه داشته باشید که زمان کافی برای این کار در اختیار داشته باشید زیرا زمان مسیر طی شده بین این معابد قابل توجه هستند.

یکی از بهترین نشانه های اختصاصی تایلندی معبد Arun می باشد که در ساحل رو به روی رودخانه Choo Pharya قرار دارد.

معبد Pho قدیمیترین معبد بانکوک که در آن یک مجسمه عظیم آب طلا کاری شده از بودا در داخل یک محفظه سفید است قرار دارد.

بازدید از یکی از زیباترین مجسمه های بودا را در معبد مجاور را از دست ندهید. در بیرون اسبان برنزی در ۴ گوشه ساختمان قرار داده شده است.

 Golden Mount که بر روی تپه ای در بانکوک قرارداد

مجسمه بودا در Wat Traimit  که می توانست برای همیشه پنهان بماند در هنگام کار کارگران در بندر بانکوک از داخل جرثقیل سقوط کرد . این اثر که بزرگترین اثر ساخته شده از طلای تایلندی ایت احتمالا برای در امان ماندن از غارت نیروهای مهاجم برمه پنهان شده بود.

موزه ها و کاخ های تایلندThe-National-Museum-OF-Bangkok11

موزه ملی که مجموعه ای از بهترین آثار عتیقه، مجسمه ها، سرامیک و جواهرات است که می تواند دید خوبی در مورد جزئیات مختلف فرهنگی کشور به بازدید کنندگان بدهد.

بهتر است برای حضور در این موزه با یک تور لیدر همراه شوید تا با بزرگی و عظمت موزه گیج نشوید. نمایشگاه، فرهنگ تایلندی را به چندین دوره تاریخی تقسیم می کند و اتاق ها به ترتیب وقایع تاریخی مرتب شده اند و شما می توانید تغییرات زندگی بودا و موضوعات مهم تاریخ هنر تایلند را در هنگام حرکت در داخل موزه ببینید.

نوعی دیگر از موزه درJim Thampsons House  قرار دارد که در شرق شهر واقع شده است. با ورود به این خانه حتی در شلوغ ترین روزها حس آرامش به شما القا می شود. اتاق های این موزه از چوب ساخته شده است.

قصر بزرگ Vimanmek از لحاظ اندازه بزرگترین خانه چوبی جهان است. آخرین بنایی که نباید از تماشای آن غافل شوید قصر Suan Pakkad  است که بوسیله باغ های پر از درخت احاطه شده است.

باغ گل رز۱۴۵۲۶-۱۲۹۴۸۱۴۱۵۰۱zaxyr5hrw

در ۳۰ کیلومتری بانکوک یکی از دیدنی ترین مکان های این شهر، رز گاردن (باغ رز) در کنار دریاچه  زیبایی قرار دارد. بیشترین جاذبه این باغ در نمایش های فرهنگی تایلند است که شامل بوکس تایلندی، رقص سنتی این کشور، مراسم عروسی تایلندی، شمشیر بازی و نمایش فیل ها می شود. مساحت باغ رزگاردن حدود ۷۵۰ کیلومتر مربع بوده و در آن صنایع دستی سنتی کشور تایلند نیز برای گردشگران به نمایش گذاشته شده اند.

بانکوک شناور

عمومی ترین وسیله گردش در بانکوک Khlong به معنای کانال است و به عنوان یکی از شاخصه های بانکوک به شمار می رود. شما می توانید در کانال ها به وسیله قایق های محلی BangYao گردش نمایید. این قایق های بلند و نازک بوسیله موتورهایی پر سر و صدا که در انتهای قایق قرار دارد به جلو رانده می شوند. هر چیزی در این بازارهای شناور می توانید تهیه کنید. این محل مجموعه ای گسترده و هیجان انگیز از دکه ها و فروشندگانی است که شما می توانید از آنها خرید کنید.

 

بازار شناورbangkok

در بازار شناور زنان با کلاه های لبه دار در طول کانال کم عرض پارو زنی می کنند و سعی می کنند یک بسته ماهی سرخ را به همراه ادویه بفروشند. در بازار شناور قایق ها پر از محصولات آماده فروش هستند.

در دیگر بازارهای شناور شما می توانید فرش های برمه ای، خراطی های چوبی و دیگر چیزها را بخرید. اگرچه بعضی از اشیا گران بها هستند اما اشیا مشابه در مغازه های بانکوک و یا بازار گرانتر است.

کانچانابوریkanchanaburi

با وجود اینکه منطبه کانچانابوری به ظاهر آرام و محلی است و در کنار رودخانه قرار دارد، اما بر خلاف ظاهر فعلی خود دارای تاریخچه متفاوتی است.

برای رسیدن به این منطقه شما می توانید از خلال پل عبور کنید یا از فراز آن قایق های بلند و نازک که در داخل رودخانه با برخورد امواج، بالا و پایین می شوند را ببینید.

برای اینکه بتوانید حس ترس را هر چه بیشتر حس کنید می توانید از دو گورستان که یکی ۸۰۰۰ قبر و دیگری ۱۰۰۰۰۰ قبر است عبور کنید، که در آن ها اجسادی است که در خلال ساخت پل راه آهن جان داده اند.

بعد از آن می توانید به موزه Jeathwar  که در ساحل رودخانه است بروید.

بلیط هواپیمابلیط تایلند

رزرو هتل  هتل های تایلند

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle