دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

بزرگ‌ترین غار یخی جهان

به گزارش ویرلن:

غار آیس‌ریزن‌ولت در اتریش با طول تقریباً ۴۲ کیلومتر، بزرگ‌ترین غار یخی دنیاست. واژه آیس‌ریزن‌ولت آلمانی بوده و به معنی دنیای غول‌های یخی است. این غار در سال ۱۸۷۹ کشف شد. تالارهای فراوان این غار به هم مرتبط بوده و به هوا امکان می‌دهند در همه تالارها جریان یابد. به همین علت این غار سرد است و بازدید کنندگان باید لباس زمستانی بپوشند.

غار آیس‌ریزن‌ولت، غار یخی سنگ‌آهکی است که در ورفن اتریش حدود چهل کیلومتری جنوب سالزبورگ قرار دارد. این غار حدود صد میلیون سال پیش با جریان یافتن رودخانه زالساخ (Salzach) در آبراهه‌های کوهستانی ایجاد شده است. در طی یک دوره هزاران ساله، آب با فرسایش سنگ‌ها، شکاف‌ها و حفرات گسترده‌تری در سنگ‌آهک به وجود آورده است. در زمستان که هوای داخل کوه گرم‌تر از بیرون است، هوای سرد وارد کوه و غار شده و دمای نواحی پایین‌تر غار را تا زیر نقطه انجماد کاهش می‌دهد. در بهار آب ناشی از ذوب برف‌ها در داخل درز و شکاف‌های سنگ‌ها جاری شده و وقتی به نواحی با دمای سردتر غار می‌رسد، منجمد شده و به آهستگی سازه‌های طبیعی شگفت‌انگیز یخی در غار را شکل می‌دهد.

بااینکه غار طول حدود ۴۲ کیلومتر دارد، تنها کیلومتر اول آن (منطقه که بازدیدکنندگان اجازه دارند ببینند) پوشیده از یخ است. بقیه غار از سنگ‌آهک تشکیل شده است.

از آنجایی که ورودی غار در تمام سال باز است، بادهای سرد زمستانی به داخل غار وارد شده و برف داخل را منجمد می‌کنند. در تابستان باد سرد از داخل غار به سمت بیرون جریان می‌یابد و مانع ذوب تشکیلات درون غار می‌شود.

غار آیس‌ریزن‌ولت توسط دانشمند علوم طبیعی سالزبورگ آنتون پاسلت (Anton Posselt) در سال ۱۸۷۹ کشف شد. پیش از این اکتشاف، غار تنها برای محلی‌ها شناخته شده بود و چون معتقد بودند این غار ورودی جهنم است از اکتشاف در آن خودداری می‌کردند. یک سال بعد او گزارش مفصلی از اکتشافش در یک نشریه کوه گردی منتشر کرد، اما بعد از آن، این غار مجدداً به فراموشی سپرده شد.

الکساندر وان مورک غارشناس سالزبورگ، یکی از معدود افرادی بود که اکتشاف پاسلت را به خاطر داشت. او چند هیئت اکتشافی را از سال ۱۹۱۲ به بعد به داخل غار رهبری کرد، که خیلی زود توسط مکتشفان دیگر ادامه تعقیب شدند.

امروزه حدود دویست هزار جهانگرد در سال از این غار یخی بازدید می‌کنند.

برای مشاهده اطلاعات هتل اتریش، راهنمای جاذبه های تور اتریش، و گرفتن قیمت هتل های اتریش، به سایت رزرو هتل با ما مراجعه کنید. در این سایت شما می توانید با کارت های شتاب و بطور کاملا آنلاین رزرو هتل اتریش، را با تخفیف های بسیار خوب انجام دهید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle