دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

اسکی روی ماسه + عکس‌های دیدنی

به گزارش ویرلن: به نقل از کافه گردش بشر همیشه به دنبال هیجان و بوده و ورزش‌ها همیشه به عنوان بهترین روش تخلیه هیجان به شمار می‌رفتند. به عکس فوتبال، والبیبال، تنیس و… که سهم به سزایی از محبوبیت بین مردم را دارند، اسکی روی ماسه این‌طور نیست. اسکی روی ماسه مانند اسکی روی برف است، سر خوردن از روی یک سراشیبی به کمک یک تخته (بورد). این ورزش در بیابان‌ها و در کنار ساحل‌ ها که مقدار زیادی تپه‌های شنی یافت می‌شود رونق فراوان دارد.

۱. پرو

شما شجاعت این کار را دارید؟ پس شجاعت خود را روی تپه‌های شنی پرو به نمایش بگذارید. این کشور که در جنوب آمریکا قرار دارد به خاطر تپه‌های شنی بلندش شهرت دارد. بزرگ‌ترین تپه‌ی شنی دنیا در پرو قرار دارد. بیشتر تپه‌های شنی پرو شیب زیادی دارند و نیازمند مهارت بالایی برای اسکی بر روی‌شان هستند.

CafeGardesh_sandboarding_peru01

CafeGardesh_sandboarding_peru02

۲. اسکی روی ماسه در ویتنام

این کشور آسیایی پیشنیه‌ی اسکی روی ماسه‌ی خود را در تپه‌های «مویی نو» به نمایش می‌گذارد. این نقطه از زمین برای اسکی روی ماسه محبوبیت‌ کم‌تری نسبت به همتایان خود در دیگر نقاط جهان دارد. هیچ مقام دولتی‌ای در این‌جا بر اسکی روی ماسه نظارت ندارد و این خود محلیان هستند که به عنوان راهنما عمل می‌کنند. عاقلانه است که برای سفر به این مکان به صورت گروهی اقدام کنید تا بتوانید انعام محلیان را بدهید.

CafeGardesh_sandboarding_vietnam02

CafeGardesh_sandboarding_vietnam03

۳. ژاپن

جزیره‌ی مسحور‌کننده‌ی ژاپن برای این ورزش هنوز ناشناخته است، اما با این حال برخی از عجیب‌ترین تپه‌های شنی جهان را دارد. ژاپن کشور کوچکی است که هیچ چیز کم ندارد، چه تکنولوژی، چه طبیعت فوق‌العاده یا ورزش‌های نه‌چندان محبوب. تپه‌ی شنی تاتوری بزرگ‌ترین تپه‌ی شنی ژاپن است و در راستای ساحل دریای ژاپن واقع شده است.

CafeGardesh_sandboarding__Japan01

CafeGardesh_sandboarding__Japan02

CafeGardesh_sandboarding__Japan03

۴. مقصد‌های اسکی روی شن استرالیا

مکانی معروف برای اسکی روی شن‌ بازها، استرالیا، سرزمینی با کلکسیونی از تپه‌های شنی. در جنوب استرالیا ما می‌توانیم صحرای کوچک را در جزیره‌ی کانگرو بیابیم که تپه‌های شنی آن تقریبا دو کیلومتر مربع وسعت دارد. استرالیای غربی به خلیج لاکی خود می‌نازد، جایی که تورهای اسکی روی شن کریسمس همه سال در آن‌جا جمع می‌شوند. تپه‌های شنی استاکتون در نزدیکی سیدنی و تپه‌های شنی در منطقه‌ی تاسمانیا نیز سال‌ها است که ماجراجویان را به سمت خود می‌کشاند.

CafeGardesh_sandboarding_Australia02

CafeGardesh_sandboarding_Australia03

۵. نیکاراگوئه

آیا دوست دارید در دامنه‌ی یک آتش‌فشان فعال جوان اسکی روی شن بکنید؟ به نیکاراگوئه بروید و آرزوی منحصر به فرد شما برآورده خواهد شد! صعود از آتش فشان فعال سرو نگرو آدرنالین را در خون شما به جریان می‌اندازد.

CafeGardesh_sandboarding_nicaragua01

CafeGardesh_sandboarding_nicaragua02

CafeGardesh_sandboarding_nicaragua03

۶. مقصد‌های اسکی روی شن شیلی

صحرای آتاکاما زمینی برای مراکز متعدد اسکی روی شن در این کشور آمریکای لاتینی فراهم آورده است. همه‌ی مناطق شمالی این کشور برای این ورزش مشهور است. در شیلی سرو ایمان واقع شده که همه ساله رقابت‌های فراوانی در آن برگزار می‌شود. راه‌های سریع متعدد به پایین تپه این مکان را به جایی ایده‌آل برای این ورزش مبدل کرده است. وال ده لا مورت شناخته‌شده‌ترین مکان برای این ورزش در کل شیلی است. سرو دراگون، مدانوسو، پونتا ده کوروس دیگر مناطق مشهور برای اسکی روی شن در این کشور هستند.

CafeGardesh_sandboarding_chile01

CafeGardesh_sandboarding_chile02

CafeGardesh_sandboarding_chile03

۷. امارات متحده‌ی عربی

شهر دبی باز ما را با همه‌فن‌حریفی خود به تعجب وامی‌دارد. صحرایی که در دبی قرار دارد، مرکزی عالی برای اسکی روی شن فراهم آورده است. برای لذت بردن از عظمت این صحرا نیاز دارید تا صبح زود از شهر به سمت تپه‌های شنی عزیمت کنید.

CafeGardesh_sandboarding_dubai02

CafeGardesh_sandboarding_dubai03

۸. نامیبیا

بیابان نامیب فعالیت‌های اسکی روی شن بسیار در طول سال به خود می‌بیند. بلند‌ترین تپه‌ی شنی جهان، سوسوسولی، در این‌جا است و هر کس که هوای اسکی کردن روی آن را داشته باشد، باید مجوز داشته باشد. خلیج‌های والویس و سواکپموند نیز برای این‌گونه فعالیت‌ها معروف اند.

CafeGardesh_sandboarding_namibia01

CafeGardesh_sandboarding_namibia02

CafeGardesh_sandboarding_namibia03

۹. ایالات متحده‌ی آمریکا

این ورزش احترام در خور خود را در پارک سندمستر در فلورنس اورگان یافته است. این اولین پارک اسکی روی شن جهان است. بزرگ‌ترین گستره‌ی تپه‌های شنی ساحلی در آمریکای شمالی در این مکان در کنار خلیج کوز قرار دارد. کارولینای شمالی، کلورادو، کالیفرنیا و آریزونا می‌توانند به مراکز اسکی روی شن بسیار خود ببالند. فرهنگ اسکی روی شن در آمریکا، نسبت به کشورهای دیگر، توسعه‌ی بیشتری یافته است.

CafeGardesh_sandboarding_USA01

CafeGardesh_sandboarding_USA02

CafeGardesh_sandboarding_USA03

۱۰. آلمان

تنها مکان اسکی روی شن در اروپا، تپه‌های شنی ساخته‌ی دست انسان هیرشاو در آلمان است. در طول تابستان می‌توان از این ورزش در این‌جا لذت برد. این مکان همچنین میزبان رقابت‌های جهانی اسکی روی شن است.

CafeGardesh_sandboarding_Germani01

CafeGardesh_sandboarding_Germani02

CafeGardesh_sandboarding_Germani03

۱۱. مصر

باورهایی مبنی بر این که خود فرعون بر روی تپه‌های شنی مصر با استفاده از تخته‌ چوبی اسکی می‌کرده وجود دارد. پایه‌ی محکمی برای این داستان وجود ندارد اما مصر زادگاه این ورزش مفرح شناخته می‌شود.

CafeGardesh_sandboarding_Egypt01

CafeGardesh_sandboarding_Egypt02

CafeGardesh_sandboarding_Egypt03

منبع: کافه گردش

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle