دسته‌ها
ورزشی

ملی‌پوشان والیبال : لوزانو که خود ولاسکو است!

ملی‌پوشان والیبال چه نظری درباره لوزانو سرمربی جدید دارند؟/ این که خود ولاسکو است!
با حضور لوزانو در ایران و یک تجربه جدید، پرونده کواچ بسته شد و رفت لابه‌لای برگ‌هایی از تاریخ که شاید چند سال آینده در دل فدراسیون خاک بخورند.

حالا فصل جدیدی از تاریخ برای ایران رقم خورده است و آمدن پیرمرد آرژانتینی خون تازه‌ای را به رگ‌های تیم‌ ملی تزریق خواهد کرد. به خصوص اینکه در کنار او، سیچلوی معروف‌؛ همان مربی‌ای که در کنار ولاسکو بود، جنگید و موفقیت‌های زیادی را برای والیبال ایران رقم زد حضور دارد. لوزانو هم نامش بزرگ است و هم کارنامه درخشانی دارد. حداقلش این است که دیگر خیلی‌ها نمی‌توانند بهانه این را بگیرند که سرمربی تیم‌ ملی دیسیپلین ندارد، کوچکتر از بازیکنان است و نمی‌تواند شرایط موفقیت تیم‌ ملی را فراهم کند! لوزانو مربی‌ای است که تعدادی از بازیکنان تیم ‌ملی او را با ولاسکو مقایسه می‌کنند و می‌گویند: «کپی برابر اصل ولاسکو است.»

غلامی :کپی برابر اصل ولاسکو
عادل غلامی سرعتی‌زن تیم‌ ملی والیبال، لوزانو را کپی ولاسکو می‌داند چرا که سیستم کاری‌‌اش با ولاسکو یکی است. به خاطر همین هم معتقد است فدراسیون بهترین گزینه را انتخاب کرده است. او می‌گوید: «والیبال ایرانی از زمانی که ولاسکو آمد، وابسته به سیستم او شد. چه تیم‌های باشگاهی و چه تیم‌ ملی. در واقع سیستم والیبال ایران روی سیستم ولاسکو چیده شد. حالا هم لوزانو سرمربی شد. سیستم او در واقع کپی ولاسکوست. سیچلو هم کاملاً ایران را می‌شناسد. بنابراین فدراسیون بهترین و عقلانی‌ترین گزینه را انتخاب کرد.» او دلیل ناکامی تیم‌ ملی با کواچ را تفاوت سیستم او می‌داند: «مشکل ما با کواچ هم به خاطر سیستم بود. با اینکه حتی تیم نتیجه هم گرفت اما مقطعی بود؛ چهارمی لیگ جهانی و ششمی قهرمانی جهان. کواچ می‌خواست سیستم و افکار خودش را پیاده کند اما سیستم ولاسکو ملکه ذهن ما شده بود. ما مدام این مدت در جنگ بودیم. به خاطر همین هم افت کردیم. تفاوتی که به وجود آمد به ضرر تیم ‌ملی تمام شد.» سرعتی‌زن تیم‌ ملی معتقد است تیم ‌ملی روی سیستم ولاسکو کار می‌کرد امسال شرایط جور دیگری می‌شد: «اگر ما بعد از ولاسکو هم با مربی‌ای کار می‌کردیم که سیستم ولاسکو را ادامه می‌داد، در جام‌جهانی‌ و لیگ جهانی روی سکو می‌رفتیم.» به نظر او، آناستازی می‌آمد نمی‌توانست کاری پیش ببرد: «مربی اسمی مثل آناستازی نیاز به زمان داشت تا سیستم خودش را پیاده کند چرا که هنوز ذهنیت بچه‌ها به سیستم ولاسکو اعتقاد دارد و با سیستم جدید مقابله می‌کند. ما هم که زمان نداریم. حتی ولاسکو هم در یک‌ سال اول شروع کارش مشکل داشت، بعد تیم قهرمان آسیا شد. بعد سال به سال روند تیم بهتر شد. اگر قرار بود مربی جدید بیاید، همان بهتر کواچ می‌ماند.»

عبادی‌پور: با او شرایط تیم بهتر می‌شود
میلاد عبادی‌پور دریافت‌کننده تیم ‌ملی والیبال خیلی امیدوار است که شرایط تیم بهتر شود. هرچند لوزانو را نمی‌شناسد: «من لوزانو را نمی‌شناسم. شاید اگر ولاسکو بود می‌شد حرفی زد. البته می‌دانم که سیستم لوزانو به کار ولاسکو نزدیک است. با تجربیاتی که او دارد به نظرم می‌شود گفت شرایط تیم بهتر می‌شود.» دریافت‌کننده تیم ‌ملی والیبال از حضور سیچلو کنار لوزانو راضی است: «سیچلو که هست خیلی به تیم کمک می‌کند. او هم با اخلاق بچه‌ها آشناست، هم بدن‌هایشان و حتی طرز فکر بچه‌ها را خوب می‌شناسد. او آ‌ن‌قدر خوب بدن‌ها را می‌شناسد که می‌داند چطور از ما در تمرین کار بکشد.»

محمودی:خیلی نمی‌شناسمش
شهرام محمودی پشت‌خط‌زن ملی‌پوش والیبال، رائول لوزانو را مربی بزرگی می‌داند. او امیدوار است سرمربی جدید با همکاری سیچلو حال و هوای تیم را عوض کند. محمودی می‌گوید: «لوزانو را خیلی نمی‌شناسم. تنها می‌دانم مربی خوبی است و سبک کارش مثل ولاسکوست.» به نظر پشت‌خط‌زن تیم ‌ملی مشکل ایران اصلاً فنی نیست: «تیم ما مشکل فنی ندارد و تنها روحیه‌‌اش به‌هم‌ریخته است. لوزانو هم که شنیده‌ام روانشناس خوبی است می‌تواند به ما کمک کند و دوباره انسجام را به تیم برگرداند.» محمودی، سچلو را نقطه قوت کادر جدید تیم‌ ملی می‌داند: «سیچلو برگ برنده لوزانو است. او سه سالی در ایران کار کرده و مثل کف دست بچه‌ها را می‌شناسد. با فرصت کم برای تمرین، سچلو می‌تواند از نظر فنی و شخصیتی کمک بزرگی باشد. ما قبلاً هم خیلی راحت با سیچلو کار کردیم.» او با این شرایط به صعود تیم ‌ملی به المپیک خیلی امیدوار است: «من خیلی امیدوارم تیم المپیکی شود. ما از نظر فنی مشکل نداریم. همه بچه‌ها جزو تاپ‌های دنیا هستند. باید خوب تمرین کنیم تا برای مسابقات انتخابی المپیک آماده باشیم. فکر نمی‌کنم کار نشدنی باشد.»

سید: حساسیت زیادی روی بدنسازی دارد
سید محمد موسوی، سرعتی‌زن تیم‌ ملی والیبال، برایش فرقی نمی‌کرد لوزانو سرمربی شود یا آناستازی. او بعد از انتخاب رائول لوزانو می‌گوید: «من قبلاً گفته بودم برایم فرقی نمی‌کند چه کسی سرمربی شود چرا که فقط به صعود به المپیک فکر می‌کنم تا حسرت مردم تمام شود. البته این بار شانس زیادی داریم اگر حواس‌مان به یکسری ریزه‌کاری‌ها باشد.» او هم همه شناختش از لوزانو به شنیده‌ها برمی‌گردد: «لوزانو را خیلی نمی‌شناسم ولی قطعاً مربی بزرگی است. آن ‌طور که شنیده‌ام، با دیسیپلین است و جدی. بر انگلیسی تسلط ندارد و ظاهراً ایتالیایی و اسپانیایی صحبت می‌کند. فکر می‌کنم عدم تسلط به انگلیسی بزرگ‌ترین ضعف لوزانو است. این ‌طور که شنیده‌ام، او روی تمرینات سنگین بدنسازی حساسیت زیادی دارد و ظاهراً در ۶، ۵ هفته اردو تا مسابقات انتخابی المپیک کار با وزنه و دو، جزو تمرینات اصلی ‌ماست.» شاید هیچ چیزی به اندازه حضور سیچلو کنار لوزانو او را خوشحال نمی‌کند‌: «سیچلو خوب بازیکنان را می‌شناسد و طراح تمرین است. او آنالیزور، تحلیلگر و بازیخوان فوق‌‌العاده‌ای است و قبلاً هم که با تیم ما کار می‌کرد، قبل از بازی ۶۰ تا ۷۰ درصد تکنیک‌های حریف را در زمین بازی، سیچلو به ما می‌گفت.»

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle