دسته‌ها
انتخابات سیاسی

کاندیداتوری سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان

دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه گفت که سیدحسن خمینی دعوت این حزب برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را رد نکرده است.

به گزارش «انتخاب»، مرتضی بانک، معاون نهاد ریاست جمهوری در دیداری که برخی اصحاب رسانه با وی داشتند، درباره فعالیت‌های انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه گفت: حزب اعتدال و توسعه ۱۶ سال و قبل از این دولت تشکیل شده است. حزبی که از دکتر روحانی دعوت کرد برای انتخابات ریاست جمهوری وارد عرصه شود. در این برهه نیز از آقای سیدحسن خمینی برای مجلس خبرگان رهبری دعوت کرده تا در مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شود، که خوشبختانه ایشان هم رد نکردند. امیدوارم که ایشان حضور جدی داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که نقش حزب اعتدال و توسعه در فضای سیاسی کشور چیست؟ گفت: ما معتقدیم که یک گفتمان به نام اعتدال هم در فضای سیاسی کشور وجود دارد و این گفتمان را حزب اعتدال و توسعه پرچمداری می کند. من صراحتا می‌گویم که جامعه ما جامعه‌ای است که دو سر قطب را دارد ولی همواره یک طیف خاکستری در جامعه ما وجود داشته که هرکسی توانسته، اهداف و نیازهای طیف خاکستری را تامین نماید توانسته این طیف را به نفع و سمت خود هدایت کند و پیروز شود. این طیف عاشق و علاقه‌مند به گفتمان جدیدی است که آرمان‌ها و آرزوهایش را تامین کند. این جریان خاکستری را عموماً اصلاحات توانسته به حرکت در بیاوردو این ضعف اصولگراها بود زیرا تا زمانی که طیف اصلاح‌طلب در صحنه نبود میزان مشارکت کم بود و زمانی که در صحنه می‌آمدند میزان مشارکت بالا می‌رفت.

عضو شورای مرکزی و دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به انتخابات ۹۲ یادآور شد: حزب اعتدال توسعه در ۱۶ سال گذشته در فضای سیاسی کشور گرچه نقش زیادی داشته است. اما مطمئناً در این دوره نقش این حزب چشمگیرتر خواهد بود، این حزب برای ورود آقای روحانی پرچم‌داری کرد و با موفقیت ایشان در ایجاد دولت نقش پررنگ‌تری پیدا کرد؛ بنابراین مردم هم احساس می‌کنند که به نقش حزب اعتدال توجه بیشتری نمایند.

وی اظهار کرد: یک آرایش سیاسی در سال ۹۲ شکل گرفت که خوشبختانه کاملاً کارآمد بود ولی هیچ ادغامی صورت نگرفت. اما ماحصل آن اتفاق مثبتی بود که در صحنه‌های اجتماعی ما بروز کرد و آن یک بلوغ سیاسی بود که در سال ۹۲ ایجاد شد. در واقع درآن روز جریان‌های هم‌سو، همه ظرفیت خود را در کنار هم گذاشتند و روی یک هدف متمرکز شدند و مجموعه اصلاحات و اعتدال نیز علیرغم هیچ ائتلافی نتایج خوبی را رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول حزب اعتدال و توسعه در این برهه مجلس است که با دولت در جهت رسیدن به اهداف و برنامه هایش همگرا و همفکر باشد تا بتواند آینده این کشور را تضمین کند. این اولویت خودش عامل اصلی یک نوع هماهنگی بین گروه‌های سیاسی است.

بانک تاکید کرد: حزب اعتدال و توسعه یقیناً مقابل حامیان روحانی در انتخابات نخواهد ایستاد. اما این امر بدان معنا نیست که اعتدال و توسعه در انتخابات لیست مشخصی نداشته باشد. تلاش اولیه ما این است کاندیداهای پیشنهادی این حزب را مشخص و به موقع به مردم معرفی کنیم.

وی درباره تهیه لیست مشترک اصلاح‌طلبان و حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد: به نظر بنده آرایش سیاسی انتخاباتی مجلس این دوره با کمی تفاوت همانند آرایش سیاسی انتخاباتی سال ۹۲ می باشد. قطعاً تا زمان انتخابات و در فرصت باقی مانده تصمیم گیری خواهد شد. اما در خصوص این‌که حزب اعتدال و توسعه در جلسات شورای سیاست گذاری انتخابات شرکت نمی‌کند باید گفت که البته این ایده آقای خاتمی را ارج می‌نهیم و برای ما ارزشمند است و تلاش اصلاح طلبان قابل تقدیر است. دعوت از احزاب و گروه‌های سیاسی برای حضور در لیست مشترک همواره رویداد خوبی برای فعالیت سیاسی در ایران می‌باشد. اما ما از ابتدا در جریان تشکیل این شورا نبودیم ولی علی الاصول از این ایده استقبال می‌نمائیم.

وی در ادامه افزود: در انتخابات که مقطعی مهم و تاثیرگذار است باید به دنبال افرادی باشیم که دارای فکر و اندیشه نو بوده و به دنبال حل مشکلات جامعه هستند. باید نمایندگانی در مجلس حضور داشته باشند که دلسوز، انقلابی ، اهل علم و دانش و تحول گرا باشند. در حال حاضر به ائتلافی نرسیده‌ایم ولی همه ما در یک جبهه هستیم در انتخابات آتی مجدداً تاکید می‌کنم که ما مسلماً مقابل همدیگر قرار نمی‌گیریم و با حامیان دولت و آرایش سیاسی سال ۹۲ همراهی می‌کنیم. این همراهی ممکن است به معنای دادن یک لیست نباشد ولی به معنای جدایی نیز نمی‌باشد. البته تا روز انتخابات قضاوت کردن زود است و اجازه فرصت‌طلبی و ایجاد شکاف به مخالفین تندرو در این زمینه نخواهیم داد.

وی با تاکید بر این‌که حزب اعتدال و توسعه باید تلاش کند در انتخابات پیش رو وفاق و همدلی میان اعضای خود ،دیگر احزاب سیاسی و عموم جامعه برقرار کند، افزود: آن‌چه که باعث موفقیت دولت یازدهم شده است، وجود وفاق همگانی در چارچوب یک مجموعه سیاسی است نه یک مجموعه صرفاً متحد تشکیلاتی.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle