دسته‌ها
جهان سیاسی

پیشنهاد روسیه به آمریکا درباره نفت داعش

وزارت دفاع روسیه به دولت آمریکا پیشنهاد داد برای اثبات تجارت نفت دولت ترکیه با تروریست‌های داعش از تصاویر ضبط‌شده در پهپادهای خود استفاده کند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز از پیشنهادی تازه برای دولت آمریکا در جهت اثبات تجارت پرسود ترکیه با داعش در خریدوفروش نفت سوریه خبر می‌دهد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در پیشنهادی که به دولت آمریکا داده است از این کشور خواسته برای رهگیری نقش دولت ترکیه در حمایت مالی و ارتباط با تروریست‌های گروه داعش از پهپادهای خود استفاده کند.

به گفته «ایگور کوناشنکوف»، درصورت تمایل دولت آمریکا به بررسی نقش ترکیه در حمایت از تروریسم تکفیری و ایجاد ناامنی در سوریه، پنتاگون همه امکانات لازم برای انجام عملیات شناسایی و نظارت نامحسوس را در اختیار دارد.

روز چهارشنبه هفته پیش، وزارت دفاع روسیه با ارائه مجموعه‌ای از تصاویر ماهواره‌ای اقدام به اثبات ادعای خود مبنی بر همکاری پنهان دولت رجب اردوغان با گروه داعش کرد. بنابر اعلام این نهاد، در یک مقطع زمانی، بالغ بر ۲۰۰ هزار بشکه نفت توسط حدود هزار و ۷۲۲ کامیون به یک کشور ثالث حمل شده‌اند.

سرلشکر کوناشنکوف امروز (شنبه) در یک نشست رسانه‌ای در ادامه پیشنهاد خود گفت: «اگر تصاویر ماهواره‌ای ارائه شده توسط روسیه برای همکاران آمریکایی ما در کاخ سفید کافی نیست، توصیه می‌کنیم حداقل به تصاویر ضبط‌شده توسط دوربین‌ پهپادهای خود اعتماد کنند، که اتفاقاً تعداد آنها در مرزهای مشترک ترکیه و سوریه سه‌برابر شده است.

این مقام نظامی فدراسیون روسیه در ادامه با اشاره به برخورداری پرنده‌های بدون سرنشین آمریکا از پیشرفته‌ترین سامانه‌های شناساییِ تصویری با توان ضبط کوچکترین جزئیات، بر وجود فناوری نظارت ماهواره‌ای در نیروهای نظامی ایالات متحده تأکید کرد.

نیروی هوایی ترکیه با دستور دولت این کشور در تاریخ ۲۴ نوامبر (۳ آذر) اقدام به انهدام یک فروند جنگنده سوخو-۲۴ روسیه در حریم هوایی سوریه کرد. این درحالی بود که ارتش روسیه از مدتی پیش در تاریخ ۳۰ سپتامبر سال جاری (۸ مهر) با کسب اجازه از دولت قانونی بشار اسد توانسته بود به پیشرفت‌های چشمگیری در نابودی مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه دست یابد. عملیات نیروی هوایی روسیه در مقابله با داعش، که از همان آغاز با واکنش‌های منفی آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن مواجه شد، همچنان ادامه دارد و کماکان با افزایش پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت مردمی در برابر جریان تروریسم تکفیری روبرو است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle