دسته‌ها
اقتصادی سیاسی

زنجانی : دولت که عوض شد دزد شدم ؟!

زنجانی:اگر خارج از کشور و به خاطر تحریم دستگیر می‌شدم الان آدم خوبی بودم/دولت که عوض شد دزد شدم

تسنیم نوشت: متهم اصلی پرونده نفتی گفت: ای کاش همان موقع به خاطر تحریم در خارج از کشور دستگیر می‌شدم تا امروز همه بگویند زنجانی آدم خوبی است، اما امروز که به ایران آمدم همه می‌گویند زنجانی آدم بدی است.

 بابک زنجانی در ادامه قرائت دفاعیاتش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی اظهار کرد: من آدم حقوقی هستم. وقتی می‌گویند سهامدار بانک مالزی یا کنت بانک تاجیکستان چه کسانی هستند، من هم سهامداران را معرفی می‌کنم. شما دوست داشتید بگویید بانک مالزی برای زنجانی است و من هم قبول دارم زیرا همه ایران و دنیا می‌دانستند که این بانک مربوط به من است.

متهم اصلی پرونده نفتی در پاسخ به این ادعا که زنجانی تلاش داشته بانک مالزی را بانک معتبری معرفی کند و با استقرار سیستم ریموت در تهران عملیات این بانک انجام می‌شد، گفت: من نمی‌دانم بانک معتبر از نظر بازپرس پرونده چیست، بانکی که بیش از ۱۰ کارگزار و ۳۸۲ حساب کارگزاری در بانک‌های دنیا دارد آیا نامعتبر است.

زنجانی ادامه داد: کارمندان بانک ملت مستقر در بانک مالزی، در دفتر بازاریابی این بانک مستقر بودند و اصلا وظیفه کار بانکی نداشتند.

وی همچنین درباره این مطلب که گفته شده است بانک مالزی در منطقه لابوان چند اتاق بیشتر نداشته است گفت: شما که اتاق من را دیده‌اید دفتر من حداقل دو برابر سالن دادگاه است، یعنی من اینقدر بدبخت شده بودم که برای بانکم در مالزی نتوانم ساختمان تهیه کنم.

متهم اصلی پرونده نفتی درباره انجام عملیات بانک از طریق سیستمی در ایران نیز گفت: خدمات الکترونیک وظیفه همه بانک‌هاست و یک بانک می‌تواند از هر جای دنیا فعالیت‌های خود را انجام دهد. شما یک سند بیاورید که فعالیت‌های انجام شده بی‌هویت باشند.

در این لحظه قاضی صلواتی ۱۵ دقیقه تنفس اعلام کرد و پس از آن متهم پرونده نفتی مجددا به قرائت ادامه دفاعیاتش پرداخت.

وی در پاسخ به این ادعا که گفته شده است وجود ۱۵ میلیارد یورو در منابع بانک ساخته ذهن زنجانی است، گفت: ساخته ذهن افراد که عملیاتی نمی‌شود شما الان در ذهن خودتان یک ریال را مجسم کنید و ببینید می‌توانید با آن چیزی بخرید یا نه؟

زنجانی گفت: گفته می‌شود من نام شخص مجهولی را به نام شرکت یوروسف ساخته و عنوان کردم از این شخص ۸ میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورو وام گرفته‌ام در حالی که شرکت یوروسف یک شرکت قانونی در اوکراین است و بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت دارد. این شرکت یک موسسه خیریه است که مدیریت آن را ر- ب برعهده دارد.

متهم اصلی پرونده نفتی با بیان اینکه بسیاری از مطالب مداوم در کیفرخواست تکرار شده است، گفت: می‌گویند چرا بعد از تحریم نتیجه‌ای گرفته نشد در حالی که مگر من چه‌کار بودم که بتوانم تحریم را حل کنم. مگر من وزیر خارجه بودم.

وی گفت: عنوان شده بابک زنجانی در مقابل دستور پرداخت‌های شرکت HK برای پرداخت پول به پیمانکاران مقاومت می‌کرده و سپس آخرین مستمسک خود را تحریم عنوان کرده است. در پاسخ به این مطلب باید بگویم که شرکت HK حساب خود را در خردادماه سال ۹۱ باز کرد و پول‌ها را طی ۵ الی ۶ ماه پرداخت کرد.

وی ادامه داد: مبلغ ۱٫۵ میلیارد یورو را نمی‌توان به صورت یک جا پرداخت کرد ضمن اینکه آن زمان یک ماه به تحریم مانده بود و ۵ دی‌ماه بانک مالزی تحریم شد، چگونه می‌شود من ۶ ماه مقاومت کرده باشم و در مقابل آقایان همچنان پول واریز کنند.

زنجانی گفت: ای کاش همان موقع به خاطر تحریم در خارج از کشور دستگیر می‌شدم تا امروز همه بگویند زنجانی آدم خوبی است، اما امروز که به ایران آمدم همه می‌گویند زنجانی آدم بدی است.

وی اضافه کرد: اگر آدم بدی بودم ۱۵ خرداد سال ۹۲ آقایان با من قرارداد امضا نمی‌کردند، متاسفانه همین که دولت عوض شد من دزد شدم.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle