دسته‌ها
جهان سیاسی

حمایت کاخ سفید از ترکیه مقابل روسیه

وزارت امورخارجه آمریکا در یک موضع گیری آشکار حمایت خود را از ترکیه مقابل فضای حاکم بر مسکو و آنکارا اعلام کرد و گفت: کاخ سفید از ترکیه در دفاع از حریم هوایی خود حمایت می کند.
به نقل از رسانه های آمریکا، “الیزابت تورودو” گفت: از حق ترکیه برای دفاع از حریم هوایی خود دفاع می کنیم.

تورودو گفت: اطلاعاتی که طرف ترک منتشر کرده و نیز منابع ما نشان می دهند که هواپیمای روس، حریم هوایی ترکیه را نقض کرده است. همچنین این را نیز می دانیم که ترکیه چندین بار پیش از نقض حریم هوایی این کشور، به خلبان روس هشدار داده بود که هیچ واکنشی از سوی این هواپیما صورت نگرفته بود.

وی درباره اینکه آیا این موضوع می تواند توجیه کننده اقدام ترکیه در ساقط کردن هواپیمای روس باشد یا نه گفت، من در خصوص جزئیات، شما را به دولت ترکیه ارجاع می دهم ولی چیزی که باید خاطر نشان کنم این است که ما از حق ترکیه در دفاع از حریم هوایی خود حمایت می کنیم. همانطور که جان کری نیز گفته است، بسیار اهمیت دارد که ترک ها و روس ها در چنین وضعیتی به گفتگو بنشینند و تلاش کنند از تنش ها بکاهند.

این مقام کاخ سفید اضافه کرد: اوباما با رئیس جمهور اردوغان بیست و چهارم نوامبر صحبت کرد تا این پیام را به وی برساند. بیست و پنج نوامبر نیز جان کری با لاوروف، همتای روس خود صحبت کرده است. از نظر ما موضوع مهم، تلاش برای کاستن از تنش هاست.

وی بار دیگر مدعی شد که آمریکا انتظار دارد روسیه نقش سازنده ای را در سوریه ایفا کند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle