دسته‌ها
جهان سیاسی

تولد «دجال» آخرالزمان + عکس

تصویر جعلی از دجال آخرالزمان (۱۸+)

هر چند وقت یک‌بار ادعای تولد «دجال» به عنوان یکی از نشانه‌های آخرالزمان مطرح می‌شود.

گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

**شایعه**

ادعای تولد دجال پیش از این نیز چندین بار مطرح شده بود اما طی چند روز اخیر مطلب جعلی زیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است:

«دختری که در سریلانکا ادعا می‌کرد یک سفینه فضایی او را ربوده، بالاخره پس از هشت ماه و بیست روز فرزندش را بدنیا آورده؛‌ در کمال حیرت و ناباوری کودکش به راستی یک بیگانه دورگه است، موجودی با سر و بدنی شبیه انسان ولی دارای یک چشم بزرگ در وسط پیشانی و بدون بینی!

اینجاست که علم از توضیح و توجیه این پدیده استثنایی و بسیار بسیار عجیب و نادر در می‌ماند؛‌ حقیقتاً ما در این گیتی تنها نیستیم؟ فقط خدای لایزال می‌داند و بس، این تصویر یک روز پس از تولد نوزاد را نشان می‌دهد که در میان تدابیر شدید امنیتی توسط یکی از پزشکان رویال‌ هاسپیتال در لندن گرفته شده و به تمام جهان مخابره گشته، و البته در تولد این نوزاد بحث زیاده که میگن یکی از علایم ظهور امام زمان قیام مردی است که یک چشم در میان پیشانی دارد و معروف به دجال می باشد و میگن شاید به روایتی این نوزاد همان دجال باشد.»

**واقعیت**

ادعای مطرح شده و تولد نوزاد فوق از یک دختر ربوده شده در سریلانکا کذب است، تصویر فوق مربوط می‌شود به نوزادی که به یک نقص ژنتیکی به نام سایکلوپیا (Cyclopia) مبتلا شده است.

در سال ۲۰۰۶ در هندوستان و در سال ۲۰۰۸ در بولیوی نیز دو کودک یک چشم به دنیا آمدند که پس از تحقیقات مشخص شد این دو کودک از همین نقص ژنتیکی سایکلوپیا رنج می‌برند.

سایکلوپیا (Cyclopia) در حیوانات نیز دیده  شده است، در اوایل سال جاری میلادی یک ماهیگیر مکزیکی یک گونه بسیار نادر از کوسه یک‌چشم در مکزیک را کشف کرد که طی تحقیقات مشخص شد این کوسه مبتلا به سایکلوپیا (Cyclopia) است.

به گزارش فارس، روایاتى که در مورد خروج دجال در آخر الزمان و قبل از خروج امام مهدى(ع) وارد شده بسیار است، ولى بیشتر آنها در مصادر حدیثى اهل سنت یافت مى‌شود و در مصادر حدیثى شیعه کمتر از این علامت یاد شده است، روایات در این مطلب اتفاق دارند که خروج او از علامات قیامت است.

احادیث دجال چندان در احادیث اهل بیت(ع) وارد نشده است و حتى در آن چند موردى که سخنى از او به میان آمده، قابل انطباق بر سفیانى است که به‌ طور متواتر در روایات اهل بیت(ع) به آن اشاره شده است.

*احتمال تحریف در احادیث دجّال

نکته‌اى که در احادیث دجال قابل توجه است اینکه با بررسى کلى در این احادیث مى‌توان احتمال داد که احادیث دجّال منشأ اسلامى ندارد، بلکه از یهود به جامعه اسلامى منتقل شده است. بر این ادّعا مى‌توان شواهدى را اقامه کرد:

١-احادیث دجال چندان در احادیث اهل بیت(ع) وارد نشده است و حتى در آن چند موردى که سخنى از او به میان آمده قابل انطباق بر سفیانى است که به‌ طور متواتر در روایات اهل بیت(ع) به آن اشاره شده است.

٢-غالب احادیث دجّال از کعب الاحبار یهودى الاصل رسیده است، کسى که اعمال و رفتارش بسیار مرموز بوده و حتى اسلام آوردنش سؤال برانگیز است و مع الأسف در تاریخ مشاهده مى‌کنیم که عده‌اى از صحابه نیز از او نقل روایت کرده‌اند و این نتیجه اجازه‌اى است که خلفا خصوصاً عمر بن خطاب به او براى نشر حدیث داده‌اند.

٣-در بین عقاید یهود مشاهده مى‌کنیم که آنان معتقدند مسیح منتظر در آخرالزمان خروج مى‌کند و دجال را به قتل مى‌رساند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle