دسته‌ها
سیاسی

تور رئیس‌جمهوری ایران به اروپا پس از یک دهه

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز شنبه آینده تور اروپایی خود را با سفر به کشورهای ایتالیا و فرانسه آغاز خواهد کرد.
خبرگزاری فرانسه نوشت: روحانی نخستین رئیس جمهور ایران خواهد بود که پس از یک دهه به اروپا سفر خواهد کرد.

این خبرگزاری به نقل از رسانه های ایران نوشت که روحانی پیش از سفر به فرانسه در ۱۶ و ۱۷ نوامبر، در ایتالیا دیدارهای رسمی خواهد داشت. دفتر روحانی نیز اعلام کرد که رئیس جمهوری ایران طی سفر به ایتالیا با پاپ فرانسیس دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

ضیافت ناهار فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه برای حضور رئیس جمهوری ایران در سفر آتی روحانی به فرانسه نیز حاشیه ساز شد و سایت روزنامه تایم اسرائیل در این باره نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران طی یک سفر رسمی هفته آینده به ایتالیا و فرانسه سفر خواهد کرد تا نخستین رئیس جمهوری ایران باشد تا پس از یک دهه به اروپا سفر خواهد کرد.

تور اروپایی روحانی در حالی صورت می گیرد که ایران و گروه ۱+۵ در ۱۴ ژولای گذشته توانستند به توافق هسته ای دست پیدا کنند. روحانی قرار است طی سفر به ایتالیا با پاپ فرانسیس دیدار خواهد کرد و پس از آن برای دیدار با فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه عازم پاریس خواهد شد.

به گفته رسانه های فرانسه، ضیافت ناهار رسمی میان روحانی و اولاند به دلیل مخالفت با قرار گرفتن الکل بر روی میز ناهار، از سوی هیئت ایرانی لغو شده است.

ایران خواستار منوی حلال و غذا و نوشیدنی بر اساس قوانین اسلام شده است که نوشیدن الکل را رد کرده است. فرانسه اما به طور سنتی از شراب در ضیافت های خود استفاده می کنند و به دلیل اینکه پاریس نیز نمی‎خواهد از سنت خود چشم پوشی کند، ضیافت ناهار میان دو رئیس جمهور لغو شده است.

پس از لغو ضیافت ناهار میان اولاند و روحانی، ضیافت صبحانه با حضور دو رئیس جمهور پیشنهاد شده است که این پیشنهاد  از سوی هیئت ایرانی رد شده است.

گفت وگو میان اولاند و روحانی قرار است بر سر تجارت، جنگ سوریه و تروریسم در منطقه متمرکز شود.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle