دسته‌ها
جهان سیاسی

اردوغان: ما بیشترین ضرر را از بحران سوریه دیده‌ایم!

رئیس جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) در سخنانی مدعی شد که ترکیه بیشترین ضرر را از بحران سوریه دیده است.

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی پس از پایان نشست گروه ۲۰ عنوان داشت: ما با رهبران گروه ۲۰ در مورد همکاری واقعی صحبت کرده و بر عزم خود برای مبارزه با تروریسم تاکید کردیم. تروریسم نژاد یا منطقه یا دینی ندارد و نسبت دادن تروریسم به یک دین اهانتی به پیروان آن دین است.

وی افزود: ما خواهان مقابله جدی با تروریسم هستیم. همه در مقابله با تروریسم اشتباهات بزرگی را مرتکب شده‌اند. می‌گویند که بوکو حرام و داعش تروریسم هستند، اما به یک میزان با آنها مقابله نمی‌شود.

اردوغان گفت: خطر بزرگی است که رفتار یک بام و دو هوا داشته باشیم. ما هر شخص یا دولتی را که میان تروریسم با یک تروریسم دیگر تفاوت قائل شود، محکوم و تقبیح می‌کنیم و ما علیه داعش و القاعده و بوکوحرام و تمامی گروه‌های تروریستی هستیم و بر مقابله با تروریسم با تمامی مظاهر آن تاکید داریم و برای مقابله با آن خواهان مواضع یکپارچه هستیم و ما رهبران باید برای مبارزه با تروریسم یکپارچه عمل کنیم.

وی در ادامه مداخله‌ جویی‌های خود و مواضع خصمانه در قبال نظام سوریه که به دلیل توطئه چینی‌های کشورهایی چون ترکیه و عربستان و قطر با تروریست‌ها درگیر است، گفت: کشورهایی هستند که قادر به حکم رانی نیستند و بیشترین منظور ما در این خصوص نظام سوریه است که همسایه ما است. ما بدون توجه به نژاد و تابعیت آوارگان با آنها تعامل کردیم. اما می‌بینیم که این امر از مرز توانایی ما پا فراتر گذاشته است.

اردوغان با این ادعا که ترکیه بیشترین ضرر را از سوریه دیده است، گفت: جامعه بین الملل باید در مورد آوارگان دست به کار جدی بزند.

وی افزود: نشست وین گام مهمی بود که امیدوار کننده است. ما باید تمامیت ارضی سوریه را حفظ کنیم.

اردوغان مجددا این اظهارات مداخله جویانه خود را تکرار کرد که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه جایی در آینده این کشور ندارد و این حق را از دیرباز از دست داده است.

وی با اشاره به مساله آوارگان گفت: ما در مورد آوارگانی صحبت می‌کنیم که تعداد آنها حتی از برخی از ساکنان کشورهای اروپایی نیز بیشتر است. باید به دنبال راه حلی برای مشکل آوارگان گشت. بدون توافق بر سر راهکار سیاسی نمی‌توان به راه حلی در مورد آوارگان دست یافت.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle