دسته‌ها
انتخابات سیاسی

ابراز تاسف آیت‌الله جنتی از افزایش ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات خبرگان و مجلس

دبیر شورای نگهبان گفت: آیا همه کسانی که برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کردند خود را مجتهد می‌دانند؟ کسانی که حتی یک صفحه به زبان عربی نمی توانند قرائت کنند با چه انگیزه ای ثبت‌نام کرده‌اند چرا این طور این افراد زحمت درست می‌کنند.

به گزارش ویرلن ؛ آیت الله احمد جنتی در نماز جمعه این هفته تهران،خطاب به نیروی انتظامی از تلاش آنها در مراقبت از حجاب و عفاف در جامعه قدردانی کرد و گفت: برادران ناجا مردانه و قاطعانه در مقابل هتک حرمت حجاب ایستاده اند، به ویژه درمقابل کسانی که در ماشین ها بی حجابی را ترویج می‌دهند و ما از آن‌ها تشکر کرده و خدا قوت می گوییم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران بر ضرورت وحدت در کشور تاکید و اظهار کرد: به برکت امام خمینی(ره) ما از منظر شیعه و سنی در کشور مشکلی نداریم . خوشبختانه همانقدر که به شیعیان خدمت‌رسانی شود به برادران اهل سنت ما این خدمات ارائه می‌شود و اگر بیشتر نباشد کمتر نیست. معتقدم باید اختلافات را دیگرکنار بگذاریم و از دسته بندی های سیاسی که موجب اختلاف می‌شود پرهیز کنیم. همه باید بر سر مسأله فتنه این موضوع را محکوم کنیم.

جنتی با اشاره به نزدیک شدن سالروز ۹ دی خاطر نشان کرد: وحدت شما و حمایت رهبری باعث شد که همگان به صحنه بیایند و در یک روز آتش فتنه را خاموش کردید، بنابراین معتقدم همچنان باید مثل همان روز ۹ دی همیشه در صحنه باشید. ۹ دی ایام الله است و باید محترم شمرده شده و همیشه حفظ شود.

دبیر شورای نگهبان در خصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و با اشاره به ثبت‌نام تعداد قابل توجهی از افراد برای شرکت در این دو انتخابات گفت:‌ مسأله انتخابات بسیار مهم است و عزت اسلام و مسلمین و افتخار ما در آن است ما باید تلاش کنیم تا انتخاباتی سالم و توام با امنیت برگزار شود. اختلافات در این زمینه نباید اثرگذار باشد و هر کسی باید بتواند به کسی که مایل است رای دهد.

وی با اشاره به آمار بالای ثبت‌نام افراد برای شرکت در انتخابات گفت: متاسفانه آمار ثبت نامی ها چه در خبرگان و چه در مجلس شورای اسلامی بسیار بالا رفته است. سوال ما این است که آیا همه کسانی که برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کردند خود را مجتهد می‌دانند؟ یا کسانی که حتی یک صفحه به زبان عربی نمی توانند قرائت کنند با چه انگیزه ای ثبت‌نام کرده‌اند چرا این طور این افراد زحمت درست می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران بااشاره به برخی اظهارنظر ها در رابطه با تائید صلاحیت‌ها خاطرنشان کرد:‌ بعضی ها می‌گویند صلاحیت ها را باید به انتخاب و رای مردم واگذار کنیم و اگر مردم به کسی رای دادند صلاحیت اش تائید شده است؛ این حرف یعنی قانون هیچ است.چنین کاری را هیچ کجای دنیا انجام نمی دهند و سابقه ندارد. در ایران شورای نگهبان است و در جاهای دیگر نهادها و مراجع دیگری برای تائید صلاحیت ها وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی توقع دارند حالا که شورای نگهبان می خواهد نظارت کند همه را یکبار تائید کند، اما مسأله حق الناس مطرح است . فوکویاما پژوهشگر و تاریخ‌نگار ژاپنی الاصل و تبعه آمریکا معتقد است شورای نگهبان به عنوان مظهر قوام و دوام ولایت فقیه باید حذف شود و با یک رفراندوم از بین برود و تا وقتی که شورای نگهبان وجود دارد نظارت استصوابی از بین نمی رود؛ این‌ها چنین عقایدی را دنبال می‌کنند و ما باید مراقب باشیم.

وی اضافه کرد: در انتخابات سال ۸۸ ، ۴۰ میلیون شرکت کرده و رای دادند . کسانی بودند که معتقد به ابطال آرای این ۴۰ میلیونی بودند، اما این حق مردم بود و رهبری و شورای نگهبان بودند که این حق را حفظ کردند اما برخی می خواستند آن را باطل کنند. هنوز هم در همین خط برخی بازی می‌کنند.

جنتی ادامه داد: آن‌ها که در فتنه سکوت کردند و با عناوین مختلف از آن‌ها حمایت و گاه به گاه دفاع می‌کنند ؛ آدم های اینجوری که درست دارند در زمین آمریکا بازی می‌کنند ۲۲ بهمن مردم به آن‌ها پاسخ خواهند داد. این افراد به صلاح شان نیست از مردم جدا شوند . سعی کنند سازی غیر از آنچه که مردم می‌خواهند نزنند.

وی در ادامه با اشاره به نمازگزاران تهرانی حاضر در نماز جمعه یادآورشد که مردم هم همین ها هستند. مگر مردم دیگر چه کسانی می خواهند باشند!

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر رعایت قانون در انتخابات خاطر نشان کرد: ما به دنبال اجرای صحیح قانون و برگزاری انتخابات در سلامت و آزادی کامل هستیم، اگر از قانون تجاوز کردیم اعتراض کنید. اما وقتی قانون را رعایت می‌کنیم و رهبری هم بر آن تاکید دارند دیگر کسی حق اعتراض ندارد.

 

منبع : ایسنا

تاریخ انتشار: شنبه  ۵ دی ۱۳۹۴

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle