دسته‌ها
VIRLAN اقتصادی

بنزین در آستانه گرانی مجدد !

این روزها زمزمه گرانی مجدد قیمت بنزین توسط دولت روحانی به بهانه احیاء کارت سوخت زیاد به گوش می‌رسد.
در همین راستا قاسم خورشیدی، مدیرکل مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مصاحبه با برنامه پیک بامدادی رادیو ایران درباره جزئیات پیشنهاد کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی برای تعیین نرخ اضطراری بنزین گفت: افرادی که از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند، بدون هیچ محدودیتی، با همان قیمت ۱۰۰۰ تومان بنزین دریافت می‌کنند و هیچ افزایش هزینه‌ای نخواهند داشت، اما افرادی که به هر دلیلی مایل به استفاده از کارت سوخت شخصی نیستند و از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند، ۲۰ درصد افزایش قیمت خواهند داشت. این سازوکار مردم را ترغیب می‌کند که از کارت سوخت خودشان استفاده ‌کنند.
مدیرکل مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی افزود: در صورت تصویب این موضوع در هیئت دولت، یک فرصت منطقی برای اجرایی کردن آن در نظر می‌گیریم. به نظر می‌رسد با توجه به مجموع رویکردی که دولت در این زمینه دارد، مشکلی برای تصویب این پیشنهاد در هیئت دولت بوجود نیاید.
خورشیدی با تاکید بر اینکه احیای سامانه هوشمند سوخت فقط با نگاه جلوگیری از قاچاق بوجود نمی‌آید گفت: در کارگروه صرف جلوگیری از قاچاق سوخت را مدنظر قرار ندادیم، اما قطعا می‌توانید مجموعه مصرف سوخت در کشور را اعتباربخشی کنید و می‌توانید سیاست‌های مناسبی را برای مصرف بنزین تدوین کرده و به اجرا بگذارید.
گفتنی است دولت روحانی پیش از این به بهانه تک نرخی کردن بنزین قیمت این سوخت را ۳۰۰ تومان در هر لیتر افزایش داده بود.
آن زمان دولتی‌ها در مقام دفاع از این گرانی مدعی بودند که با تک نرخی کردن بنزین جلوی فسادهای ناشی از دو نرخی بودن آن را می‌گیرند، اما حالا باید دید در صورت تصویب افزایش ۲۰ درصدی قیمت بنزین به بهانه احیاء کارت سوخت دولتی‌ها چه نظری درباره رای قبلی خود مبنی بر فسادزا بودن سوخت دو نرخی خواهند داشت؟!
زیرا اگر طرح فوق به تصویب دولت روحانی برسد بنزین با دو نرخ یک هزار تومان و یکهزار و ۲۰۰ تومان در هر لیتر عرضه خواهد شد.
البته در این میان برخی کارشناسان معتقدند با توجه به کاهش شدید قیمت جهانی نفت، اساسا قیمت بنزین نه تنها نباید گران شود بلکه به نسبت افت قیمت نفت باید قیمت آن هم ارزان شود.
شنیده شده این روزها قیمت بنزین در کشورهایی که نرخ سوخت شناور تعیین شده دارند، کاهش یافته است.

تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle