دسته‌ها
اقتصادی

افت قیمت طلا ، پایین ترین قیمت ۶ سال اخیر !

طلا که از شب گذشته با افت قیمت مواجه شده است، با نزدیک‌تر شدن به زمان نشست فدرال‌رزرو و افزایش انتظارات در مورد بالارفتن نرخ بهره ایالات متحده در هفته جاری، خود را برای رسیدن به پایین‌ترین مقدار چند سال اخیر خود آسیب‌پذیر نشان می‌دهد.

به گزارش رویترز، فدرال‌رزرو آخرین نشست سیاستگذاری خود را در سال جاری میلادی از امروز آغاز می‌شود. انتظار می‌رود در پایان این نشست دو روزه، بانک مرکزی آمریکا برای اولین بار از ژوئن ۲۰۰۶ نرخ بهره را افزایش دهد. انتظار می‌رود نرخ بهره بالاتر تقاضای شمش را تحت تاثیر قرار داده و منجر به تقویت دلار شود. طلا در سال جاری افتی ۱۰ درصدی را تجربه کرده است. پیش‌‌بینی افزایش نرخ بهره منجر به این شده تا طلا سومین سال سقوط خود را تجربه کند.

بعد از کاهش ۱٫۱ درصدی روز دوشنبه، هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر،‌ یکهزار و ۶۳ دلار و ۷۰ سنت معامله شد. این قیمت تنها ۲۰ دلار با پایین‌ترین سطح شش ساله طلا (۱۰۴۵٫۸۵ دلاری) فاصله دارد.

تحلیلگران ANZ با اشاره به کمیته بازارا آزاد فدرال (FOMC) در یادداشتی اعلام کردند: «در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار نشست این هفته FOMC  هستند، طلا به روند نزولی خود ادامه می‌دهد.‌ ما بر این عقیده هستیم که سرعت افزایش نرخ بهره، فاکتوری کلیدی برای قیمت طلا در سال آینده خواهد بود.»

با این حال معامله‌گران و تحلیلگران انتظار کاهش قیمت بیشتری دارند. بانک مریل لینچ روز جمعه اعلام کرد که انتظار دارد به دلیل افزایش نرخ بهره، قیمت طلا در سال ۲۰۱۶ به سطح ۹۵۰ دلاری برسد، گلدمن‌ساکس نیز سطح ۱۰۰۰ دلاری یا پایین‌تر را برای سال آینده پیش‌بینی کرد.

تقویت دلار و ضعف قیمت نفت از بالارفتن قیمت طلا جلوگیری کرده است. نفت برنت در کمترین قیمت ۱۱ سال اخیر خود معامله می‌شود. قیمت پایین‌تر نفت خطر کاهش قیمت را گسترش می‌دهد که نشانه بدی برای طلا خواهد بود که اغلب به عنوان یک مانع تورمی دیده می‌شود. طلا همچنین سوی بازارهای فیزیکی حمایت زیادی نمی‌شود. قیمت طلا در هند بر

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle