دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

آیا یوگا بهترین درمان کمر درد است ؟

اگر از کمر درد مزمن رنج می برید شاید دیگر وقتش است از مزایای یوگا و مدیتیشن بهره مند شوید. در تحقیقی که نتایج آن در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، محققان چندین روش درمان کمر درد را با هم مقایسه کردند و متوجه شدند شیوه های تمرکز حواس ( یوگا و مدیتیشن ) بهترین راه درمان کمر درد هستند.

به گزارش ویرلن ؛ بعد از یک دوره ۲۶ و ۵۲ هفته ای، ۳۴۲ داوطلب در سنین ۲۰ تا ۷۰ سال که از کمر درد مزمن رنج می بردند، به صورت تصادفی برای قرار گرفتن در یکی از سه روش درمان انتخاب شدند: تمرکز حواس مبتنی بر کاهش استرس، درمان شناختی رفتاری، یا مراقبت های معمولی. افرادی که در گروه درمان شناختی رفتاری بودند، تمرین های مقابله با درد و تکنیک های تمدد اعصاب کار کردند، تا افکار و رفتارهای مربوط به درد را تغییر دهند. از سوی دیگر افرادی که در گروه تمرکز حواس مبتنی بر کاهش استرس بودند، به صورت ویژه روی درد تمرکز نکردند، به بیماران تمرینات یوگا و مدیتیشن داده شد. افرادی هم که در گروه مراقبت های معمولی بودند، اجازه داشتند هر درمانی که می خواهند را انتخاب کنند.

پس از این دوره از داوطلبان خواسته شد به درد خود از ۰ تا ۱۰ نمره بدهند، ۱۰ بالاترین سطح درد بود. در ۲۶ هفته اول داطلبان دو گروه اول گزارش دادند که شاهد بهبود در حرکات خود بوده اند، به ترتیب ۶۱ درصد و ۵۸ درصد. به طور خاص، آن دسته از بیمارانی که یوگا و مدیتیشن کار می کردند در انجام کارهای روزانه خود مانند جوراب پا کردن و یا بالا رفتن از پله ها موفق تر بودند. پس از یک سال هر دو گروه همچنان خوب عمل می کردند، اما همچنان درصد بهبود گروهی که یوگا و مدیتیشن کار می کردند بیشتر بود.

شاید برای اثبات اینکه یوگا و مدیتیشن تا چه میزان به کاهش کمر درد کمک می کنند به تحقیقات بیشتری نیاز باشد، اما این تحقیق به خوبی نشان داد می توانید روی این دو حساب کنید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle