دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

کاهش خطر ابتلا به دیابت با مصرف چربی‌های اشباع نشده

مصرف چربی های اشباع نشده خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد
مطالعات جدید محققان نشان می دهد که استفاده از روغن های گیاهی و آجیل، احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.
به گزارش ویرلن از ساینس، در این مطالعه افرادی با زمینه پیش دیابت مورد بررسی قرار گرفتند. پیش دیابت به حالتی گفته می شود که در آن سطح گلوکز خون بالاتر از حد نرمال است؛ ولی به اندازه ای نمی رسد که دیابت نوع ۲ تشخیص داده شود. رژیم غذایی این افراد بسیار تعیین کننده است و می تواند بیماری را به طور کامل درمان کند یا به دیابت نوع ۲ تبدیل شود.
مطالعه انجام شده توسط محققان کالج سلطنتی لندن نشان می دهد چربی های اشباع نشده که بیشتر در روغن های گیاهی و آجیل وجود دارد، برای افراد پیش دیابت مفید است و احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. محققان به این بیماران توصیه می کنند که ماهی را جایگزین گوشت قرمز کنند و کمتر از پنیرهای چرب استفاده کنند.
این مطالعه نشان می دهد بهتر است ۱۲ درصد از کل کالری مصرفی در روز در افراد مبتلا به پیش دیابت و دیابت، چربی های اشباع نشده باشد.
دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین بوجود می ‏آید. انسولین ماده ‏ای است که توسط لوزالمعده تولید می شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است.
بنیاد بین المللی دیابت پیش بینی می کند که تا سال ۲۰۴۰ میلادی، از هر ۱۰ فرد بالغ، یک نفر به دیابت مبتلا خواهد بود و تعداد مبتلایان از ۴۱۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ به ۶۴۲ میلیون نفر می رسد؛ همچنین هزینه مراقبت های بهداشتی ۶۷۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۵، به ۸۰۲ میلیارد دلار خواهد رسید. نتایج این تحقیقات در نشریه PLOS ONE منتشر شده است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle