دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

ارتباط نشستن طولانی مدت را با چاقی، دیابت و …

نشستن طولانی مدت عامل ۳٫۸ درصد ازمرگ و میرهای ۵۴ کشورجهان
مطالعات جدید محققان نشان می دهد که نشستن بیش از سه ساعت در روز، عامل حدود ۳٫۸ درصد از تمام علل مرگ و میر در بیش از ۵۴ کشور جهان است.

به گزارش ویرلن، مطالعات قبلی ارتباط نشستن طولانی مدت را با چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و مرگ زودرس تایید کرد. مطالعات جدید محققان دانشگاه سائوپائولو در برزیل نشان می دهد نشستن بیش از سه ساعت در روز، عامل اصلی ۳٫۸ درصد از تمام علل مرگ و میر در بیش از ۵۴ کشور جهان است.
این مطالعه بیشتر کشورهای منطقه غربی اقیانوس آرام را مورد مطالعه قرار داده است و نشان می دهد بیش از ۳٫۸ درصد علل مرگ و میر، یعنی حدود ۴۳۳ هزار مرگ، نتیجه مستقیم بیش از سه ساعت نشستن در روز است.
این مطالعه نشان می دهد آمریکایی ها به طور متوسط ۱۳ ساعت در روز می نشینند که حدود ۷٫۵ ساعت آن در کار است. این آمار اثر ویرانگری بر سلامتی دارد. مطالعه ای که سال گذشته صورت گرفت نشان می دهد نسشتن طولانی مدت، صرف نظر از فعالیت های بدنی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان، دیابت و مرگ زودرس را افزایش می دهد.

این مطالعه آماری نشان می دهد:
– ۸۶ درصد از آمریکایی ها در تمام طول روزکاری نشسته هستند
-هر دو ساعت نشستن، جریان خون را کاهش داده و قند خون را افزایش می دهد؛ همچنین سبب کاهش ۲۰ درصدی کلسترول خوب می شود
همچنین در ادامه این گزارش آمده است که می توان با کاهش ساعت نشستن در روز، امید به زندگی را به طور میانگین ۰٫۲ سال افزایش داد.نتایج این تحقیقات در نشریه Preventive Medicine منتشر شده است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle