دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

روش درست محاسبه کالری برای کاهش وزن

آیا همیشه مشغول حساب کردن کالری هستید، دراعداد گیر کرده اید و با این حال هنوز نتیجه ای بدست نیاورده اید؟ شاید مشکل مقدار کالری ها نیست، بلکه نوع آنهاست!
درشت مغذی ها محتوای کالری غذاها را می سازند. درشت مغذی ها در سه دسته تقسیم بندی می شوند، کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها. ترکیب کالری درشت مغذی ها جایی است که مقدار کلی کالری ها از آنجا می آید. این هم یک تفکیک:
• یک گرم کربوهیدرات = ۴ کالری
• یک گرم چربی = ۹ کالری
• یک گرم پروتئین = ۴ کالری
کاهش وزن درباره اینکه غذایتان چند کالری دارد نیست، بلکه درباره نوع کالری داخل غذایتان است. حتی اگر برای خود یک کالری محدود تعریف کنید و به آن پایبند هم باشید، ممکن است همه این کالری ها را صرف غذاهای بی ارزش کنید و کمترین مواد مغذی را به بدن برسانید.
فواید اینکه کالری شماری را کنار بگذاریم چیست؟ اول اینکه بدون احساس گناه می توانید غذا بخورید، چه اشکالی دارد غذاهای دیگر را هم بخوریم و فقط به چند غذای کسل کننده گیر ندهیم. وقتی برنامه غذایی تان متعادل باشد هوس غذایی از بین می رود، چون خود را از هیچ چیز محروم نکرده اید. این تعادل انرژی تان را افزایش می دهد، پس بهتر ورزش می کنید و نتایج بهتری می گیرید.
آماده اید که شروع کنیم؟ هر تصمیمی که دوست دارید بگیرید افزایش سرعت سوخت و ساز، کاهش چربی، یا افزایش عضله:
• تقویت سوخت و ساز / ساخت عضله: ۴۰ درصد پروتئین، ۳۵ درصد کربوهیدرات، ۲۵ درصد چربی.
• کاهش چربی: ۴۵ درصد پروتئین، ۳۵ درصد کربوهیدرات، ۲۰ درصد چربی
از آنجا که محاسبه برایتان شاید کمی سخت باشد بهتر است با یک مشاور و متخصص صحبت کنید. با ثبت نام در برنامه غذایی به اندام نیز می توانید لیست های غذایی آماده دریافت کنید و هر دو هفته خودتان غذاهای دلخواه را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle