دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

با گاز خنده ؛ تمام خاطرات بد را فراموش کنید !

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که استنشاق گاز خنده (مونوکسید دی نیتروژن) بعد از یک رویداد آسیب زا و یا دلخراش می تواند خاطرات بالقوه ناراحت کننده را سریع تر از ذهن بزداید.
به گزارش ویرلن از دیلی میل، محققان دانشگاه کالج لندن در این مطالعه از ۵۰ داوطلب سالم خواسته بودند که دو صحنه گرافیکی خشن را در یک فیلم فرانسوی مشاهده کنند، فیلمی که به گفته منتقدان، به حدی خشن و بی رحمانه بود که برای بیشتر مردم قابل تحمل نیست.
براساس آزمایش انجام شده، افرادی که بعد از مشاهده صحنه های گرافیکی بسیار خشن، مونوکسید دی نیتروژن استفاده کرده بودند، در روزهای بعد خاطرات نگران کننده کمتری گزارش دادند. اما در افرادی که هوای معمولی استنشاق کردند، فراموشی خاطرات بد بسیار تدریجی صورت گرفت.
براساس این گزارش، نتیجه این تحقیق می تواند به کاهش اثرات اختلال سندرم پس از تروما که توسط افراد درگیر در حوادث وحشتناک مانند سربازان و یا غیر نظامیان در جنگ تجربه می شود، کمک کند.
به گمان محققان، تاثیر گاز خنده در این زمینه می تواند به این دلیل باشد که مونواکسید دی نیتروژن روندی را که به تشکیل خاطرات دائمی کمک می کند، از بین می برد.
به گفته محققان، در فرآیند تشکیل خاطرات دائمی در مغز، اگر اهمیت اطلاعات به حدی باشد که باید در ذهن بماند، برچسب ذخیره شدن روی آن می خورد.
مغز در طول روز برای برچسب زدن به اطلاعات و ذخیره سازی طولانی مدت آنها که در طی خواب صورت می گیرد، به گیرنده های ترکیبی شیمیایی موسوم به ان متیل دی آسپارتات NMDA نیاز دارد.
محققان خاطرنشان کردند که مونواکسید دی نیتروژن با مسدود کردن گیرنده های NMDA در روند برچسب زدن روی اطلاعات اختلال ایجاد می کند و همین موضوع می تواند علت ضعیف تر بودن خاطرات بد افرادی باشد که بعد از تماشای فیلم های خشن در این تحقیق، از گاز خنده استنشاق کرده بودند.

منبع>ایرنا 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle