دسته‌ها
پزشکی و سلامت تغذیه تناسب اندام ویژه پزشکی و سلامت

تاثیرات باورنکردنی شکلات تلخ بروی سلامت

نتایج یک تحقیق نشان می دهد که مصرف شکلات تلخ عملکرد افراد را در زمینه تمرینات ورزشی تقویت می کند

به گزارش ویرلن از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی، محققان کلینیک مایو با اشاره به این که شکلات و کاکائو در کاهش خطر بیماری قلبی نقش دارند، افزودند که فلاوانول های موجود در دانه های کاکائو اثر آنتی اکسیدانی دارند که آسیب سلولی ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد.
همچنین این فلاوانول ها می توانند به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد عروق کمک کنند.
یکی از فلاوانول های موجود در دانه های کاکائو و شکلات تلخ ‘ کتیچین’ است که تولید اکسید نیتریک را در بدن افزایش می دهد.
آب چغندر به دلیل محتوای بالای نیترات آن در میان ورزشکاران به عنوان ابزاری برای بالا بردن عملکرد ورزشی، پر طرفدار است.
بر این اساس، یک محقق دانشگاه کینگستون در لندن درصدد بررسی این موضوع برآمد که آیا شکلات تلخ نیز می تواند همان مزایای چغندر را ارائه دهد یا خیر؟
تیم تحقیق در این مطالعه ۹ دوچرخه سوار آماتور را مورد بررسی قرار دادند. محققان به منظور برخورداری از بستری برای مقایسه، ابتدا از تمامی دوچرخه سواران مورد بررسی، آزمون های ابتدایی تناسب اندام گرفتند سپس آنها را به دو گروه تقسیم کردند؛ یک گروه برای دو هفته یکی از تنقلات روزانه خود را با حدود ۵۰ گرم شکلات تلخ و گروه دوم با شکلات شیری تعویض کردند.
بعد از دو هفته دوچرخه سواران یک سری آزمایش های ورزشی دوچرخه سواری انجام دادند و محققان ضربان قلب و سطح مصرف اکسیژن آنها را اندازه گرفتند.
آنها متوجه شدند که دوچرخه سواران بعد از مصرف شکلات تلخ، در حین دوچرخه سواری با سرعت متوسط، اکسیژن کمتری مصرف می کردند.
محققان خاطر نشان کردند: شکلات تلخ و آب چغندر سطح اکسید نیتریک را افزایش می دهند و به اعتقاد ما مکانیسم و عامل اصلی در نتایج فوق است.
آنها ادامه دادند: ما متوجه شدیم که افراد بعد از مصرف شکلات تلخ می توانند به طور موثری برای مدت زمان طولانی تری دوچرخه سواری کنند .
تحلیلگران ورزشی نیز که در این مطالعه مشارکت داشتند، نتیجه این تحقیق را در مورد تاثیر مفید مصرف شکلات تلخ در افزایش عملکرد ورزشکاران تایید کردند.
با این وجود و براساس هشدار محققان، تمامی مزایایی که تاکنون برای مصرف شکلات مطرح شده است، هنوز مورد تایید نیست و از این رو، لازم است که مصرف آن در حد اعتدال باشد زیرا چربی های اضافه و قند آن می تواند به افزایش وزن و سایر مشکلات سلامتی منجر شود.
نتایج این تحقیق در مجله International Society of Sports Nutrition منتشر شده است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle