دسته‌ها
پزشکی و سلامت

سرخجه در بارداری

سرخجه در بارداری

به گزارش ویرلن، سرخجه که یک بیماری شایع در کودکان است ، باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن کودک می شود و می تواند آسیب های جدی به او وارد نماید ، دقت داشته باشید که این بیماری در کودکانی با رده ی سنی ۶ تا ۸ سال بسیار دیده می شود، ممکن است این بیماری از مادر به فرزند به ارث برسد ، در واقع مراقبت های دوران بارداری تاثیر به سزایی در ابتلای کودک به سرخچه بعد از تولد دارد.

سرخجه در دوران بارداری بسیار خطرناک است و در صورتی که مادر پیش از بارداری به آن ابتلا نشده باشد مخاطرات بیشتر خواهد بود ، در صورتیکه زن باردار در سه ماهه اول بارداری دچار این بیماری بشود ممکن است تاثیرات آن برروی جنین نیز اثر گذار شود و جنین را دچار مشکل نماید .

مخاطرات ابتلای مادر باردار به سرخچه برای جنین شامل موارد زیر می شود، در واقع در صورت ابتلای مادر به سرخچه ممکن است جنین دچار

عقب افتادگی ذهنی
کری
بیماری های قلبی
کوری
بیماری های مغزی
بیماری های خونی

بشود .همچنین ممکن است جنین دچار مخاطرات جدی و بیماری های مختلفی بشود .

سرخجه-در-بارداری

در صورت ابتلای جنین به بیماری سرخچه که از طریق مادر به او منتقل شده است باعث بروز موارد ذیل میگردد.

ناهنجاری قلبی
ناهنجاری کبد
عارضه های چشمی
عارضه گوش نظیر کری
خونریزی در ناحیه پوست

علائم شایع این بیماری

سرخجه می تواند با علائم خفیفی مانند تب بروز نماید ، سپس شخص با آب ریزش بینی مختصری روبرو خواهد شد ، پس از این مراحل شخص در ناحیه پوست با دانه های صورتی رنگی روبرو می شود .مراجعه به متخصص زنان و زایمان غرب در این شرایط الزامی است ، زیرا باید سلامت مادر و جنین مورد بررسی و معاینه قرار بگیرد و اقدامات لازم جهت بهبود اوضاع عمومی مادر انجام شود.

هرچند که این بیماری به سرعت گسترش می یابد اما معمولا این دانه های صورتی رنگ در روز سوم محو شده و از بین می روند. تشخیص به هنگام این بیماری می تواند از مشکلات شایع بعد از آن جلوگیری نماید.

واکسینه شدن مادر قبل از بارداری می تواند از ابتلای مادر به سرخچه جلوگیری نماید .

منبع: سایت دکتر زارع پور

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle