دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

مشکلات عجیب رژیم غذایی پرچرب برای سلامتی

 رژیم غذایی پرچرب می تواند ساعت سلولی بدن را تغییر دهد
مطالعات جدید نشان می دهد رژیم غذایی پرچرب سبب التهاب شده و ساعت سلولی بدن را تغییر می دهد.
به گزارش ویرلن از ساینس، هریک از سلول های بدن دارای ساعت طبیعی هستند که زمان فرآیندهای سلولی مهم و ضروری برای عملکرد صحیح بدن را تنظیم می کنند. همچنین این ساعت طبیعی در واکنش های التهاب نیز موثر هستند. التهاب، یک واکنش طبیعی بدن است که در صورت جراحت یا آلودگی باکتریایی، ایجاد می شود.
استفاده از رژیم غذایی پرچرب ممکن است منجر به بروز التهاب مزمن شود و در نتیجه آن خطرات بزرگتری از جمله چاقی، دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی و عروقی، سکته و آرتریت روماتوئید سلامت شخص را تهدید کند.
مصرف بیش از حد چربی، عملکرد ساعت طبیعی موجود در سلول های دفاعی را کند می کند و توانایی آن ها را در تعیین دقیق زمان کاهش می دهد.
برای بررسی بیشتر این موضوع، محققان نوعی اسید چرب اشباع شده موسوم به پالمیتات را با DHA که نوعی چربی اشباع نشده است، مقایسه کردند.
ساختار پالمیتات یک زنجیره اسید چرب طولانی است که از ۱۶ اتم کربن تشکیل شده و به طور طبیعی در روغن پالم، روغن هسته خرما، کره، پنیر، شیر و گوشت وجود دارد.
در نتیجه این تحقیقات مشخص شد پالمیتات سلول های بدن را کند می کند و ساعت طبیعی برخی از آن ها را در منطقه زمانی متفاوتی قرار می دهد و بدین ترتیب، زمانبندی واکنش آن ها را نسبت به یک محرک برهم می زند.
حالتی را تصور کنید که ساعت دیواری، ساعت مچی، ساعت کامپیوتر و گوشی موبایل شما زمان های مختلفی را نشان دهند. در این حالت چطور می توان زمان درست را تشخیص داد؟ با وجودی که بدن انسان به عنوان یک ساختار واحد به سادگی می تواند از یک منطقه زمانی به منطقه زمانی دیگر برود، در صورتی برخی از سلول های بدن منطقه زمانی خود را تغییر دهند و برخی دیگر بدون تغییر بمانند، بدن دچار التهاب می شود.
این اختلال ممکن است منجر به انواعی از بیماری ها به ویژه اختلالات متابولیک شود. احتمال ابتلا به التهاب مزمن به نوع چربی های اشباع شده و زمان مصرف غذای هر شخص نیز وابسته است؛ ولی به طور کلی ساعت سلولی بدن را تغییر می دهد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه EBioMedicine منتشر شده است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle