دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

روش کاهش وزن در خواب ! بر اساس تحقیقات جدید

۶ روشی که خواب می‌تواند بر روی کاهش وزن موثر باشد؛
اگرچه این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد اما بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه هاروارد، خواب می‌تواند بر روی وزن شما تاثیر داشته باشد. برای انجام این مطالعه، محققان عادت خواب بیش از ۱۳۳۳۵۳ زن سالم را مورد بررسی قرار دادند. این تحقیق نشان داد زنانی که خواب بهتری داشتند ۴۵ درصد نسبت به سایر افراد کمتر به بیماری دیابت نوع ۲ مبتلا می‌شدند.
دیر خوابیدن ممکن است باعث ایجاد چاقی شود:

به گزارش ویرلن ؛ زمانی که ریتم شبانه روزی شما آشفته می‌شود، بدن هورمون گرلین بیشتری ترشح خواهد کرد. این هورمون مسئول افزایش اشتها در افراد است و می‌تواند باعث ایجاد پرخوری و در نهایت افزایش وزن شود. با افزایش وزن، خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ افزایش پیدا می‌کند. همچنین نداشتن یک خواب آرام و خوب می‌تواند سطح هورمون لپتین که مسئول احساس سیری در بدن است را کاهش دهد. همچنین محرومیت از خواب نیز فاکتور دیگری است که می‌تواند باعث افزایش وزن در افراد گردد. مطالعات انجام شده در کلینیک مایو نشان می‌دهد زمانی که افراد ۸۰ دقیقه از خواب شبانه روزی خود را کم می‌کنند، ۵۴۹ کالری بیشتر از سایر افراد دریافت خواهند کرد. این موضوع نشان دهنده افزایش وزن است.

مطالعات انجام شده در دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهد افرادی که در شبانه روز ۸.۵ ساعت می‌خوابند دوبرابر بیشتر از افرادی که ۵.۵ ساعت می‌خوابند چربی خود را از دست می‌دهند. حتما از خودتان می پرسید چرا سه ساعت خواب اضافه می‌تواند باعث سوزاندن چربی بیشتر شود؟ مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مشکلات خواب می‌تواند سطح هورمون استرس یعنی کورتیزول را افزایش دهد که همین امر می‌تواند منجربه ایجاد التهاب و مشکلات انسولینی شود. هردوی این موارد به افزایش وزن مرتبط هستند. در حقیت مطالعات منتشر شده نشان می‌دهد که تنها ۴ روز محرومیت از خواب می‌تواند حساسیت بدن به انسولین را کاهش دهد و چربی بیشتری در بدن ذخیره گردد. با این وجود یک خواب شبانه راحت تنها چیزی نیست که شما برای کاهش وزن نیاز دارید هرچند موضوع بسیار مهمی است. زمانی که صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید باید به این نکته توجه داشته باشید که فاکتورهایی همچون ورزش، رژیم غذایی و خواب به همراه یکدیگر موثر خواهند بود.
چگونه خواب می‌تواند باعث کاهش وزن شود؟

زمانی که می‌خواهید کاهش وزن داشته باشید، باید خواب مناسب و کافی را مدنظر قرار دهید. اما خواب بیش از حد نیز می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. قوانین زیر را دنبال کنید تا بتوانید وزن بیشتری کم نمایید:

در شبانه روز ۶.۵ تا ۸.۵ ساعت خواب مناسب داشته باشید: در یک مطالعه انجام شده، زنانی که بین ۶.۵ تا ۸.۵ ساعت خواب داشتند؛ خطر افزایش وزن کمتری نیز آن‌ها را تهدید می‌کرد.
در یک زمان مشخص بخوابید: زمانی که می‌خواهید بدن خود را برای کاهش وزن آماده کنید، بهتر است یک برنامه منظم برای خواب خود داشته باشید. سعی کنید همیشه در یک زمان مشخص بخوابید.
دمای اتاق را کم کنید: خوابیدن در یک اتاق خنک‌تر، باعث می‌شود بدن چربی بیشتری بسوزاند. اینکار همچنین باعث بهبود حساسیت به انسولین نیز می‌گردد.
سعی کنید اتاق را تاریک‌تر نگه دارید: زنانی که در اتاق تاریک می‌خوابند ۲۱ درصد کمتر از سایر افراد به چاقی مبتلا می‌شوند.
تمامی ابزارهای هوشمند خود را کنار بگذارید: حتما شما هم شنیده‌اید که استفاده از دستگاه‌های هوشمندی همچون موبایل و تبلت می‌تواند خواب شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. نور حاصل از این دستگاه‌های هوشمند می‌تواند سطح ملاتونین را تحت تاثیر قرار دهد. مطالعات انجام شده در دانشگاه گرانادای اسپانیا نشان می‌دهد که کاهش سطح ملاتونین می‌تواند باعث افزایش وزن در افراد گردد. حداقل سی دقیقه قبل از خواب دستگاه‌های هوشمند خود را خاموش کنید.
سایر فاکتورها را فراموش نکنید: مصرف غذاهای سالم و حرکات بدنی مختلف می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle