دسته‌ها
پزشکی و سلامت تغذیه کاهش وزن ویژه پزشکی و سلامت

روش کاهش وزن با تخم شربتی !

به گزارش ویرلن ؛ دانه‌های گیاه ریحان کوهی، به تخم شربتی مشهور است که دانه‌هایی لعاب‌دار هستند و فواید بسیاری دارند، که در اینجا به ذکر خواصی از آن، که شاید نشنیده باشید، می پردازیم.

 

نوشیدنی تخم شربتی و خواص آن

کار‌شناسان طب سنتی معتقدند، استفاده از تخم شربتی فواید زیادی برای بدن، از جمله کاهش وزن، درمان بیماری‌های تنفسی، پیشگیری از دیابت، رفع خستگی و تشنگی مفرط و درمان ناراحتی‌های گوارشی مانند نفخ دارد.

کار‌شناس طب سنتی، درباره فواید تخم شربتی اظهار داشت: دانه‌های گیاه ریحان کوهی، به تخم شربتی مشهور است، که دانه‌هایی لعاب‌دار هستند و فواید بسیاری از جمله فواید زیر را دارند.

فواید تخم شربتی برای جذب کلسیم

تخم شربتی حاوی پروتئین، آهن، پتاسیم و کلسیم است که این دانه لعاب‌دار برای کسانی که مشکل جذب کلسیم دارند، مفید است، چرا که حاوی ماده معدنی، به‌نام «بورون» است و این ماده به انتقال کلسیم به استخوان کمک می‌کند.

فواید تخم شربتی برای لاغرشدن

این کار‌شناس طب سنتی ادامه داد: تخم شربتی فواید زیادی برای لاغر شدن، درمان بیماری‌های تنفسی، افراد دیابتی، افراد مبتلا به فشارخون بالا، برای پیشگیری از دیابت، رفع خستگی، رفع تشنگی مفرط، ناراحتی‌های گوارشی مانند نفخ، یبوست، سوءهاضمه و… دارد.

وی افزود: برای این کار بهتر است، صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری تخم شربتی را با یک لیوان آب گرم و عسل مخلوط و خورده شود، و یک ساعت بعد از آن صبحانه صرف شود.

فواید تخم شربتی برای تنظیم فشارخون

تخم شربتی در تنظیم فشارخون و متعادل نگه داشتن آن بسیار کمک کننده است، چرا که بسیاری از افراد، بعد از خوردن غذا فشارخونشان بالا می‌رود، که خوردن تخم شربتی به تعادل فشارخون کمک می‌کند.

وی بیان داشت: مصرف تخم شربتی، به‌دلیل اینکه یبوست را رفع می‌کند و غلظت خون را کاهش می‌دهد، به بهبود خلق و خوی افراد، خستگی ذهنی، ناراحتی‌های عصبی، سردردهای افسردگی و میگرن کمک می‌کند.

فواید تخم شربتی برای تقویت اعصاب

اگر در عرق بادرنجبویه و استخودوس، یک قاشق چای‌خوری تخم شربتی ریخته شود و نیم ساعت قبل از خواب خورده شود، به رفع ناراحتی‌های عصبی، سردرد‌ها و بی‌خوابی کمک زیادی می‌کند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle