دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

روش جدید دفع تومورهای سرطانی

ساخت داروی ترکیبی جدید برای ازبین بردن سلول های سرطانی
محققان با ترکیب داروی شیمی درمانی و نانولوله های کربنی تک جداره، موفق به ساخت سیستم دارویی جدیدی شدند که قادر است تومورهای سرطانی حتی آنهایی راکه به دارو مقاوم هستند، از بین ببرد.
به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، محققان این راهبرد جدید را برای اثربخش تر کردن روش شیمی درمانی و مقابله با مقاومت دارویی در سلول های سرطانی ارائه کرده اند که نتیجه آن روی موش های آزمایشگاهی رضایت بخش بوده است.
بافت های سرطانی نظیر سرطان سینه دارای ساختار ترکیبی هستند که در آنها انواع مختلفی از سلول ها مانند سلول های بنیادی سرطانی (CSCs) وجود دارند؛ این سلول ها نسبت به داروهای شیمی درمانی مقاومت ایجاد می کنند.
روشی که محققان به تازگی ارائه کرده اند، سیستم رهاسازی دارویی هوشمند است که با استفاده از آن می توان سلول های سرطانی را از بین برد.
این سیستم دارویی که در آن از نانولوله های کربنی تک جداره به همراه داروی شیمی درمانی استفاده شده است، می تواند برای از بین بردن سلول های سرطانی صلب مورد استفاده قرار گیرد.
ترکیب نانولوله و داروی شیمی درمانی می تواند حجم تومور سرطانی را در بافت سینه موش آزمایشگاهی ۱۹ برابر کوچک کند.
محققان معتقدند این روش جدید دارورسانی می تواند بر محدودیت های فعلی شیمی درمانی غلبه کند و کمترین آسیب را به سلول های سالم وارد کند همچنین این روش یک ابزار تشخیصی مناسب است که به صورت غیرتهاجمی به پزشکان در شناسایی بافت سرطانی کمک می کند اما باید پژوهش های بیشتری به منظور اطمینان از ایمنی این روش انجام شود.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle