دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

روزانه چقدر چای بنوشیم؟ شیر به چای اضافه کنید

پتاسیم یک ماده‌ی معدنی الکترولیتی است که به تنظیم ضربان قلب کمک کرده و سطح مایعات در بدن را متعادل می‌سازد. همچنین پتاسیم می‌تواند عوارض جانبی و نامطلوب ناشی از مصرف زیاد سدیم را نیز کاهش دهد. به گزارش ویرلن؛ پتاسیم در گیاهان مختلفی همچون چای وجود دارد و یک فرد بزرگسال سالم باید روزانه ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم مصرف نماید. با اینحال، اگر به بیماری مزمن کلیوی مبتلا هستید و یا اینکه مشکلات کلیوی دارید بهتر است از یک پزشک مشورت بگیرید. در اینگونه موارد مصرف متعادل چای برای شما بی ضرر خواهد بود زیرا چای مقدار زیادی پتاسیم ندارد اما قبل از اضافه کردن چای به رژیم غذایی از پزشک خود اجازه بگیرید.

چای سیاه:

۲۲۶ گرم از چای سیاه می‌تواند ۸۸ میلی گرم پتاسیم برای بدن شما تامین کند. از آنجایی که این مقدار کمتر از ۲۰۰ میلی گرم برای هر وعده است ، یک فنجان چای دارای پتاسیم بسیار کمی خواهد بود. اگر کمی شیر به چای خود اضافه کنید ، مقدار و محتوای پتاسیمی آن افزایش پیدا می‌کند زیرا شیر سرشار از پتاسیم است. ۲۸ گرم از شیر معمولی و یا دو قاشق غذاخوری از آن ، حاوی ۴۰ میلی گرم پتاسیم است وهمین مقدار از شیر کم چرب نیز دارای ۴۶ میلی گرم پتاسیم می‌باشد.

چای سبز:

چای سبز و چای سیاه هر دو از یک گیاه بدست می‌آیند، اما برگ‌های چای سبز تخمیر نمی‌شود. یک فنجان چای سبز حاوی ۱۷ میلی گرم پتاسیم است. بنابراین نوشیدن چای سبز برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند می‌تواند بی خطر باشد.بر اساس مطالعات انجام شده بر روی حیوانات که در مجله‌ی اورولوژی در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، مصرف چای سبز باعث کاهش تشکیل کلسیم اگزالات در موش‌ها شده بود.

دم کرده‌های گیاهی:

بسیاری از چای‌های گیاهی ( که معمولا یک قاشق چایخوری گیاه تازه در ۲۲۶ گرم آب داغ دم کرده می‌شود)، به طور طبیعی دارای پتاسیم پایینی هستند. چای بابونه ویا چای گل بامیه ، هر کدام دارای ۲۱ میلی گرم پتاسیم در یک فنجان هستند. با اینحال، مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، لیستی از گیاهان را ارائه کرده است که می‌توانند سطح پتاسیم بدن را افزایش دهند. این گیاهان شامل قاصدک، یونجه، گیاه دم اسبی و گزنه می‌باشد.بنابراین اگر محدودیت مصرف پتاسیم دارید باید در مصرف این گیاهان محتاط باشید.

مقدار مصرف:

نوشیدن چند فنجان چای می‌تواند سطح پتاسیم بدن را افزایش دهد. اگر شما باید پتاسیم بیشتری دریافت کنید ، می‌توانید مصرف چای را افزایش دهید. اما افرادی که دارای مشکلات کلیوی هستند باید مقدار مصرف پتاسیم را کاهش دهند. به یاد داشته باشید که چای منجمد و یخ زده‌ی آماده اغلب دارای پتاسیم زیادی هستند. به عنوان مثال، یک بطری چای منجمد آماده‌ی ۴۸۱ گرمی ، حاوی ۹۸ میلی گرم از پتاسیم است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle