دسته‌ها
پزشکی و سلامت تغذیه زیبایی ویژه پزشکی و سلامت

راز رسیدن به پوست سالم و درخشان

کارشناسان می گویند، تغذیه پوست با ویتامین های K،E،B،C و مواد معدنی به انسان در برخورداری از یک پوست سالم و درخشان کمک می کند.

به گزارش ویرلن از پایگاه اینترنتی دیلی میل، درحالیکه انسان ویتامین های کافی را از طریق میوه و سبزیجات دریافت کند اما ممکن است در مورد فواید این ویتامین ها در محصولات مراقبت از پوست خود آگاهی نداشته باشد.
کارشناسان با تاکید بر ضرورت تغذیه پوست برای برخورداری از یک پوست سالم و درخشان می گویند، دانستن اینکه در زمان انتخاب محصولات مراقبت از پوست باید به دنبال چه ویتامین هایی بود می تواند به انسان در مراقبت از پوست خود کمک کند.
در این گزارش دکتر ‘آنیتا ستورنهام’ پزشک عمومی و کارشناس محصولات مراقبت از پوست در مورد ضروری ترین ویتامین ها برای ترکیب در محصولات مراقبت از پوست و دلیل نیاز به آنها توضیح می دهد.
به گفته وی، برای برخورداری از یک پوست سالم، لازم است که از داخل، پوست را با مصرف یک رژیم غذایی متعادل و مغذی که مملو از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان باشد تغذیه کرد. همچنین لازم است که پوست از خارج نیز با استفاده از محصولات مراقبتی تغذیه کننده پوست که مملو از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی پوستی باشد، تغذیه شود.
توصیه های غذایی برای مصرف ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی به منظور برخورداری از یک پوست سالم شامل همان مواد مغذی است که توصیه می شود در محصولات مراقبت از پوست نیز استفاده شوند.

ویتامین C
ویتامین C (اسید اسکوربیک) از جمله ویتامین های چند کاره ای است که باید به دنبال آن در محصولات مراقبت از پوست گشت. ویتامین C بهترین ویتامین چندکاره برای پوست است. ویتامین Cیک آنتی اکسیدان قوی است که خواص محافظت از پوست در برابر اشعه UV دارد و به محافظت و ترمیم پوست ، افزایش کلاژن و کاهش رنگدانه های پوستی کمک می کند.

ویتامین B
ویتامین B از دیگر ویتامین هایی است که به هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست باید به دنبال آن گشت.
ویتامین Bیک تقویت کننده قوی پوستی که به صورت یک عامل روشن کننده موثر پوستی نیز عمل می کند. با استفاده منظم از ویتامین B می تواند شاهد کاهش لکه های پوستی هایپرپیگمانتاسیون ( Hyperpigmentation ) یا تجمع غیریکنواخت رنگدانه ها در پوست خود بود. ویتامین Bهمچنین پتانسیل درمان آکنه و بیماری روزاسه (قرمزی صورت) را دارد.

ویتامین E
از دیگر ویتامین هایی که در محصولات مراقبت از پوست باید وجود داشته باشد ویتامین E است. این ویتامین، آنتی اکسیدان قدرتمند دیگری است که به آبرسانی و جوان سازی پوست کمک می کند. ویتامین Eیک مرطوب کننده عالی است که عمل ضد التهابی قوی نیز دارد و می تواند از بروز علائم پیری پیش از موعد پیشگیری کند.
همچنین ویتامین E یک تقویت کننده عالی کلاژن محسوب می شود که با تحریک عوامل رشد سلول های پوستی عمل می کند.

ویتامین K
ویتامین K یک ویتامین ضروری برای لخته شدن خون است و می تواند به جوانتر به نظر رسیدن پوست نیز کمک کند.
ویتامین K بر روی مویرگ های پوست در زیر ناحیه چشم اثر می گذارد و به کاهش حلقه های تیره و پف زیر چشم کمک می کند؛ این در حالی است که افزایش تولید کلاژن از دیگر ویتامین ها به تقویت و محکم شدن پوست اطراف چشم کمک خواهد کرد.

مواد معدنی
روی و گوگرد دو ماده معدنی هستند که به صورت ضد التهاب و آنتی باکتریال عمل می کنند. از آنجایی که روی حامل ویتامین A است موجب ترغیب سلامت پوست می شود درحالیکه گوگرد به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل کرده و به کنترل چربی پوست کمک می کند.
هر دوی این مواد معدنی به کنترل چربی پوست کمک می کنند. اگر پوستی چرب، دارای منافذی باز و یا مستعد شکنندگی دارید، به هر دوی این مواد معدنی نیاز دارید.
زینک اکساید نیز یکی از مواد مهم در فرمولاسیون کرم های ضد آفتاب محسوب می شود. این ماده به دلیل قابلیت بالای محافظت کنندگی از پوست در برابر نور خورشید و پیشگیری از آسیب پوستی شناخته شد است.
درحقیقت زینک اکساید بی خطرترین و موثرترین ماده ای است که از پوست در برابر اشعه های امواج بلند UVA محافظت می کند.

مس
مس یک ماده معدنی و آنتی اکسیدان است که با تحریک کلاژن سازی به کاهش خطوط ریز چین و چروک کمک می کند.ثابت شده است که این فلز قابلیت هایی برای مبارزه با چین و چروک ، درمان زخم ها و مبارزه با ریزش مو دارد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle