دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

ارتباط خواب نیمروزی طولانی با بیماری قلبی

یک مطالعه جدید نشان می دهد که چرت زدن های طولانی مدت می تواند شرایطی را ایجاد کند که با بیماری قلبی ارتباط دارد.

به گزارش ویرلن از ایندیپندنت، محققان دریافتند که چرت زدن بیش از ۴۰ دقیقه و یا احساس خستگی بیش از حد در طول روز با ابتلا به سندروم متابولیک ارتباط دارد، وضعیتی که افزایش فشار خون، کلسترول و قند خون و نیز چربی اضافی دور کمر را نشان می دهد و به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد.
خواب نیمروز در بین مردم جهان رایج است و محققان با توجه به افزایش شمار مبتلایان به بیماری متابولیک، امیدوارند که نتایج این مطالعه در یافتن روش های جدید درمانی به آنها کمک کند.
محققان دانشگاه تو کیو از شرکت کنندگان در این مطالعه خواستند به پرسش هایی در باره عادت خواب نیمروزی و وضعیت خواب آلودگی خود در طول روز پاسخ دهند. نتایج این تحقیق با سوابق افراد در زمینه سندروم متابولیک، دیابت نوع ۲ و چاقی مقایسه شد.
دکتر توموهید یامادا نویسنده اصلی تحقیق از این مطالعه که مبتنی بر شواهد مشابه قبل است، برای یافتن ارتباط بین چرت های طولانی و بی حالی در طول روز با بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ استفاده کرد.
یامادا گفت: خواب همچون رژیم غذایی و ورزش جزء مهمی از شیوه زندگی سالم است. اکنون تحقیقات بیشتری لازم است تا تشخیص دهیم که چطور عادات خواب روی سندرم متابولیک و بیماری قلبی عروقی اثر می گذارد و این که خواب های نیمروزی کوتاه مدت تاثیر مثبت دارند ویا خیر.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle