دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

تولید واکسن آنفلوآنزا با تنباکو !

یک شرکت داروساز ژاپنی از کشف و دستیابی فن آوری جدیدی خبر داد که به آنان امکان می دهد با استفاده از گیاه تنباکو، به فرایند تولید واکسن های ضد آنفلوآنزا سرعت بیشتری بدهند.
شرکت داروسازی «میتسوبیشی تانابه فارما» اعلام کرده است که با استفاده از برگ های گیاه تنباکو به فن آوری جدیدی برای ساخت واکسن های آنفلوآنزا دست یافته که زمان تولید این دارو را به یک سوم زمان معمول مورد نیاز کاهش می دهد.
آنگونه که تلویزیون ان.اچ.کی ژاپن گزارش کرده است، در جریان اجرایی سازی این فن آوری جدید، مواد ژنتیکی موجود در برگ های تنباکو برای تولید ترکیبات مورد نیاز جهت استفاده در واکسن های آنفلوآنزا کشت و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
با توجه به اینکه در روش های معمول برای تولید این واکسن، فرآیندی شش ماهه طی می شود که به جهت زمان بر بودن این فرآیند و احتمال بروز جهش ژنتیکی در مواد دارویی، عواقبی چون کاهش اثربخشی دارو را محتمل می سازد، یافته جدید این شرکت ژاپنی در این حوزه اهمیتی قابل توجه خواهد یافت.
به گفته مسئولان شرکت داروسازی میتسوبیشی، با توجه به اینکه برگ های گیاه تنباکو طی مدت زمان یک ماه امکان رشد و نمو دارند، بهره گیری از این فناوری می تواند مدت زمان تولید واکسن آنفلوآنزا را به یک سوم زمان سابق کاهش دهد.
بنا بر تحقیقات این شرکت ژاپنی، با اجرای این طرح ریسک موجود در مسئله جهش ژنتیکی به واسطه زمان بر بودن این فرآیند به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
شرکت داروساز یاد شده همچنین با اعلام انجام تحقیقات نهایی بر این پروژه از تصمیم خود برای آغاز بهره برداری تجاری از این محصول تا سال ۲۰۲۰ در بازارهای آمریکا خبر داده است.
این کشور پیشتر نیز به واسطه تحققات گسترده ای که در زمینه آنفلوآنزا داشت، یکی از داروهای تولیدی مربوط به این بیماری به نام « فاوی پیراویر» را به عنوان یک درمان بالقوه برای مبارزه با ابولا پیشنهاد کرده بود.
ساخت نوعی چسب زخم به منظور تزریق بدون درد واکسن ضد آنفلوآنزا از دیگر تلاش های گروهی از دانشمندان ژاپنی در این عرصه محسوب می شود.
عامل ایجاد کننده بیماری آنفلوانزا ویروسی است که باعث ایجاد بیماری حاد تنفسی در انسان و حیوانات می شود که عموما در فصل های سرد سال افراد را مبتلا می کند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle