دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

بیماری‌های مقاربتی در زمان بارداری

آیا در دوران بارداری، به تست بیماری‌های مقاربتی نیاز است؟

زنان باردار نیز ممکن است به بیماری‌ها و عفونت‌های قابل انتقال از طریق رابطه جنسی، مبتلا شوند. این بیماری‌ها می‌توانند سلامت جنین یا مادر را به خطر بیندازند. بنابراین، تست غربالگری بیماری‌های جنسی مانند: ایدز، هپاتیت B، کلامیدیا و سیفیلیس، برای زنان باردار نیز توصیه می‌شود.

به گزارش ویرلن ، تست سوزاک و هپاتیت C نیز بهتر است برای افرادی که مشکوک هستند، حداقل یک بار در دوران بارداری، انجام شود. حتی اگر در گذشته این تست‌ها را انجام داده‌اید، بهتر است در دوران بارداری نیز تکرار کنید. ممکن است به بیماری مبتلا باشید اما هیچ علایمی مشاهده نکنید.

بیماری‌های قابل انتقال از طریق روابط جنسی، باعث بروز پیچیدگی‌هایی در دوران بارداری می‌شوند:

ایدز. بیماری ایدز می‌تواند در طول بارداری، زایمان و شیردهی، از مادر به جنین منتقل شود. البته اگر زودتر تشخیص داده شود، روش‌هایی وجود دارد که احتمال انتقال ویروس را به جنین کاهش می‌دهد.

هپاتیت B. این بیماری که نوعی عفونت کبد است، می‌تواند در طول بارداری به جنین منتقل شود و بدترین حالت آن زمانی است که مادر، نزدیک به موعد زایمان به آن مبتلا شود. در صورتی که پزشک مشکوک به ابتلای نوزاد باشد، باید بلافاصله پس از تولد، او را تحت درمان قرار دهد.

کلامیدیا. اگر کلامیدیا در طول بارداری درمان نشود، ممکن است باعث زایمان پیش از موعد، جدا شدن جفت از دیواره و تولد نوزاد کم‌وزن شود. این ویروس نیز می‌تواند به جنین منتقل شود.

سیفیلیس. این ویروس، در دوران بارداری، باعث تولد نوزاد نارس، مرده‌زایی و یا مرگ پس از تولد می‌شود. این بیماری می‌تواند به جنین منتقل شود و اگر در نوزاد سریعا درمان نشود، باعث از کار افتادن برخی از دستگاه‌های بدن او می‌شود.

سوزاک. اگر این بیماری، در دوران بارداری درمان نشود، ممکن است باعث سقط، تولد نوزاد نارس، جدا شدن جفت از دیواره رحم و تولد نوزاد کم‌وزن شود. سوزاک نیز می‌تواند به جنین منتقل شود.

هپاتیت C. این بیماری نیز باعث افزایش خطر تولد نوزاد نارس، کوچک ماندن رویان و تولد نوزاد کم‌وزن می‌شود. هپاتیت C نیز می‌تواند به جنین منتقل شود.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle