دسته‌ها
پزشکی و سلامت زیبایی ویژه پزشکی و سلامت

بهترین ماسک برای درمان جوش

بیشتر افراد از جوش‌هایی که بر روی صورتشان وجود دارد بیزارند. دلایل زیادی برای تشکیل آکنه و جوش بر روی صورت وجود دارد که برخی از این دلایل شامل ژنتیک، فاکتورهای محیطی و عدم تعادل هورمون‌هاست. با اینحال اکثریت افراد نمی‌دانند چگونه می‌توان آکنه را به طور موثر درمان کرد. در واقع، استفاده از ماسک‌های طبیعی و خانگی بهترین روش برای درمان آکنه است.

به گزارش ویرلن ؛ این ماسک‌ها از مواد طبیعی تشکیل شده اند و آماده سازی آن‌ها بسیار آسان است.در ادامه مقاله با برخی از این ماسک‌ ها آشنا می‌شویم:

ماسک دارچین و عسل

اگرچه بیشتر افراد از عسل به خاطر چسبناک بودنش استفاده نمی‌کنند اما این ماده خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و می‌تواند میکروب‌ها و باکتری‌های ایجاد کننده آکنه را از بین ببرد. دارچین نیز یک ضد میکروب طبیعی محسوب می‌شود و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.زمانی که این دو ماده با هم ترکیب می‌شوند به درمان موثر آکنه کمک زیادی خواهند کرد.

ابتدا صورت خود را بشویید و خشک کنید. دو قاشق غذاخوری از عسل و یک قاشق چایخوری از دارچین را ترکیب کنید. سپس آن را روی صورت قرار دهید. اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت بماند. سپس با آب بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ به کاهش آکنه کمک می‌کند و جای زخم را نیز از بین می‌برد. همانطور که می‌دانید سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین و ویتامین است و به بازسازی پوست کمک خواهد کرد. دو یا سه عدد تخم مرغ بردارید و سفیده آن را جدا کنید. آن را خوب هم بزنید. سپس ترکیب را به مدت یک دقیقه روی پوست خود قرار دهید و با آب بشویید.

ماسک شیر/ماست و عسل

در حالیکه محصولات لبنی معمولا به عنوان ایجاد کننده آکنه شناخته می‌شوند اما شیر یا ماست می‌تواند باعث درمان آن شود. شیر، پوست را نرم می‌کند و قرمزی آن را برطرف خواهد کرد. همانطور که قبلا هم گفتیم، عسل خاصیت آنتی باکتریایی دارد و باعث کشته شده باکتری‌های موجود بر روی پوست می‌شود.

یک قاشق غذاخوری از شیر یا ماست طبیعی را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. این ترکیب را روی پوست بمالید و اجازه دهید خشک شود. بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید.

ماسک جوی دوسر

جوی دوسر از سال‌های دور برای درمان انواع مختلفی از بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا با کاهش التهاب و قرمزی آن باعث نرمی پوست می‌شود. اضافه کردن عسل باعث می‌شود خاصیت آنتی باکتریایی ماسک نیز تامین گردد.

جوی دوسر را بر اساس دستور روی بسته بندی آماده کنید و دو قاشق غذاخوری عسل به آن بیفزایید. آن را روی پوست قرار دهید و بگذارید۲۰ الی ۳۰ دقیقه به همین حالت باقی بماند سپس با آب بشویید.

ماسک عسل و آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و می‌تواند برای پوست مفید باشد.ابتدا صورت خود را بشویید و پاک کنید. آووکادو را به صورت خمیر در بیاورید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل را به آن بیفزایید. ترکیب آماده شده را روی پوست قرار دهید و بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورت بماند. سپس با آب بشویید و خشک کنید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle