دسته‌ها
پزشکی و سلامت تناسب اندام ویژه پزشکی و سلامت

بهترین حرکت ورزشی برای چربی سوزی

می دانیم که اسکات حرکتی ورزشی است که بیشتر برای شکل دادن به باسن و ران ها استفاده می شود. اما اسکات ویژگی های دیگری نیز دارد که شاید با دانستن آنها میلتان به انجام این حرکت بیشتر شود.

۱- اسکات می تواند عدم تعادل عضلات را بهبود دهد

به گزارش ویرلن، حرکت اسکات می تواند خیلی چیزها را برای یک مربی ورزشی روشن کند از جمله، عدم تعادل عضلانی، ساختار بدن، قدرت بدنی، و ضعف های بدن. حرکات اسکات به نظر خیلی ساده می آید اما اشتباه انجام دادنش نیز بسیار آسان است، مخصوصا اگر برای مدت زمان طولانی انجامش دهید. اگر کسی از قبل راهنمایی تان نکرده باشد ممکن است متوجه حالت اشتباه زانوها نوشید، به اندازه کافی از ران ها استفاده نکنید، و یا زیادی به سمت جلو خم شوید. پس بهتر است قبل از انجام حرکت خوب آن را بیاموزید تا بتوانید با استفاده از آن مشکلات بدن را بهبود ببخشید.

۲- اسکات انواع مختلف زیادی دارد

بیشتر افراد از همان اسکات سنتی استفاده می کنند، در صورتی که این حرکت انواع مختلفی دارد و می تواند در شکل های مختلف به قوی کردن باسن و پایین تنه کمک کند. پس با کمک یک مربی می توانید انواع دیگر اسکات مانند اسکات با وزنه یا دمبل را نیز امتحان کنید.

۳- عضلات ران و باسن بزرگترین عضله ها در بدنتان هستند

هر زمان خواستید ورزشی انجام دهید که بیشتر عضلات بدن را درگیر کند حتما باید ران و باسن را هم شرکت دهید. گلوتئوس ماکسیموس بزرگترین عضله در بدن است به همین دلیل بزرگترین کالری سوز نیز به حساب می آید. اضافه کردن ورزش های قدرتی به روتین ورزشی کمک می کند بدنتان تستوسترون آزاد کند، که به عنوان یک هورمون رشد به بدن کمک می کند و بدن می تواند عضله بسازد و چربی بیشتری بسوزاند.

۴- اسکات ورزشی برای هسته بدن نیز به حساب می آید

معمولا وقتی به ورزش های شکم فکر می کنید مواردی مانند دراز و نشست به ذهنتان می آید. اما در حرکت اسکات نیز برای تثبیت حالت بدن مجبور می شوید هسته بدن را درگیر کنید. اسکات با وزنه یکی از بهترین حالت ها برای به چالش کشیدن هسته بدن است. نگه داشتن یک دمبل مقابل قفسه سینه مجبورتان می کند که برای صاف ماندن و تثبیت بدن انرژی بیشتری صرف کنید.

۵- اسکات تنها ورزشی نیست که برای شکل دادن باسن نیاز دارید

بر خلاف باور عموم اسکات تنها ورزشی نیست که برای شکل دادن به باسن و ران ها وجود دارد. اگر می خواهید حداکثر کار روی باسن را انجام دهید، باید ورزش های دیگری را نیز اضافه کنید. مواردی مانند ددلیفت و کشش ران نیز می توانند تاثیر گذار باشند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle