دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

برچسب کنترل دیابت

دانشمندان برچسبی برای کنترل سطح قند خون طراحی کرده اند که خطر دریافت دوز اشتباه انسولین را از بین می برد.
به گزارش ویرلن از خبرگزاری یونایتدپرس، بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، محققان برچسبی طراحی کرده اند که در زمان نیاز بدن سلول های بتای تولید کننده انسولین را رهاسازی می کند؛ این برچسب نیاز به تزریق انسولین برای بیماران دیابتی را برطرف می کند.
استفاده از برچسب هوشمند سلولی بی درد است و می تواند در بیماران مبتلا به هر دو نوع دیابت نوع یک و دو، به سرعت نسبت به سطح در حال افزایش قند خون واکنش نشان داده و برای حدود ۱۰ ساعت سطح قند خون را کنترل کند.
دیابت بر اثر ناتوانی سلول های بتای لوزالمعده در تولید انسولین ایجاد می شود. با وجود نتیجه بخش بودن عمل پیوند این سلول ها در برخی از بیماران، اما بسیاری از این افراد دچار عوارض جانبی می شوند و یا سلول های پیوندی آنها توسط سیستم ایمنی بدنشان پس زده می شود.
بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، بیماری خود را از طریق خویش کنترلی سطح قند خون مدیریت کرده و با تزریق های انسولین این بیماری را کنترل می کنند.
برچسب جدید نمونه دیگری از برچسب های هوشمند انسولین همین گروه تحقیقاتی است؛ این برچسب ها انسولین ساختگی ارائه می دادند اما به بدن پاسخگو نبودند و نمی توانستند مشکل دوز دارو را حل کند.
محققان هدف خود را کشف روشی اعلام کردند که بدون قرار گرفتن در معرض حمله سیستم ایمنی، به سلول های بتا اجازه دهد وارد جریان خون شوند.
دکتر ژن جو استادیار دانشگاه نورث کارولینا در یک بیانیه مطبوعاتی می گوید: این مطالعه راه حلی بالقوه برای مساله تزریق است؛ بعلاوه این مطالعه نشان می دهد که می توانیم با ساختن پلی میان علائم فیزیولوژی در داخل بدن و این سلول های درمانی در خارج از بدن، سطح گلوکز را تحت کنترل نگاه داریم.
در جریان مطالعات روی موش ها، مشاهده شد که سطح قند خون در موش های دیابتی بعد از دریافت یک برچسب به سرعت به سطح عادی افت کرد، اما دریافت برچسب دوم به رهاسازی دوزهای اضافی انسولین منجر نشد بلکه زمان اثرگذاری برچسب ها را به حدود ۲۰ ساعت افزایش داد.
با این حال، محققان می گویند که پیش از تجویز این برچسب ها برای انسان ها، مطالعات و آزمایش های بیشتری باید انجام شود.
این مطالعه در مجله Advanced Materials منتشر شده است.

منبع:ایرنا 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle