دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

اهمیت جلوگیری از مصرف زیاد نمک !

غذاهای نمکی را دوست داریم، چون بیشتر آنها خیلی خوشمزه هستند ( مثلا پیتزا )؟ یا اینکه به صورت ژنتیکی نمک دوست هستید؟ دانشمندان دانشگاه ادینبورگ متوجه شدند حذف یک ژن در موش های آزمایشگاهی ( ژنی که باعث فشار خون بالا در انسان ها می شود ) باعث می شود موش ها آب نمک بیشتری بنوشند و فشار خون افزایش پیدا کند. وقتی موش ها دیگر آب نمک ننوشیدند، فشار خونشان به حالت طبیعی بازگشت. با اینکه در این تحقیق گفته نشد انسان هایی که میل به نمک داشتند فاقد این ژن بودند یا خیر، دانشمندان در حال دستیابی به دارویی هستند که به بیماران قلبی کمک کند روی هوس خود برای خوردن نمک کنترل پیدا کنند.
به گزارش ویرلن ؛ سدیم جزئی از نمک است که برای سلامت کلی بدن ضروری است، اما اگر بیش از مقدار توصیه شده، یعنی ۲٫۳۰۰ میلی گرم روزانه ( یک قاشق چای خوری ) مصرف شود می تواند منجر به فشار خون بالا و بیماری های قلبی شود. شاید پایبند بودن به این مقدار کمی دشوار باشد، اما کاهش غذاهای نمکی و سالم و متناسب بودن بسیار مهم است.

نمی دانید چطور از پسش بربیایید؟ این هم چند توصیه:
• مواظب منابع مخفی سدیم باشید، از جمله لوبیاهای کنسرو شده، گوشت های فرآوری شده و سس سویا.
• طعم وعده های خود را با آب لیمو یا سرکه سیب بهبود ببخشید.
• هنگام خرید غذاهای بسته بندی شده نخرید و به جای آن میوه و سبزیجات تازه و غذاهایی خریداری کنید که چیزی به آنها اضافه نشده باشد.
• مصرف غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس را بسیار محدود کنید.
• غذاهایی که روی بسته بندی شان برچسب بدون نمک یا کم نمک خورده شده است را خریداری کنید.
• خودتان در خانه غذا درست کنید تا مقدار هر آنچه اضافه می کنید را داشته باشید، همچنین تعداد دفعاتی که غذای بیرون می خورید را کاهش دهید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle