دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

اضافه شدن وزن بدلیل خسته بودن !؟

اگر شب ها انقدر سرگرم تماشای تلوزیون یا کار کردن با گوشی خود هستید که متوجه گذشت زمان نمی شوید و می بینید تنها چند ساعت وقت خوابیدن دارید باید بگویم تنها نیستید. بسیاری از افراد بالغ متاسفانه به اندازه کافی نمی خوابند. کمبود خواب باعث مشکلات زیادی برای سلامت می شود ( از جمله بالا رفتن خطر چاقی و بیماری های مربوط به آن ) در یک تحقیق که اخیرا انجام شد محققان به دلایل جدیدی دست پیدا کردند که ارتباط کمبود خواب با چاقی را نشان می دهد.
به گزارش ویرلن ؛ ثابت شده است که کمبود خواب همان تاثیری را روی مغز می گذارد که ماری جوانا دارد. در این تحقیق محققان عادات غذایی دو گروه از زنان و مردان را مورد بررسی قرار دادند. گروهی که کمبود خواب داشت در طول روز حدود ۳۰۰ کالری بیشتر از گروهی که خوب می خوابیدند غذا مصرف می کرد. همچنین افرادی که به شدت کمبود خواب داشتند بیشتر غذاهای قندی، فرآوری شده، و میان وعده های پرکالری مانند یک پاکت چیپس یا پفک مصرف می کردند. این میل به غذا حتی بعد از اینکه آن فرد احساس سیری هم می کرد ادامه داشت.
می دانیم که ماری جوانا سیستم اندوکانابینوئید را فعال می کند و باعث می شود افراد زمانی که گرسنه نیستند دست به پرخوری بزنند، چنین افرادی معمولا میل به غذاهای شیرین و پرچرب دارند. کم خوابی نیز می تواند با همین تاثیر روی مغز باعث پرخوری در فرد شود.
بااین حال برای پی بردن به رابطه ی کامل کم خوابی و افزایش وزن به تحقیقات گسترده تری نیاز است. اما می دانیم خواب کافی و با کیفیت یکی از مهمترین موارد برای داشتن بدنی سالم است. پس این بار که خواستید تا دیر وقت بیدار بمانید بهتر است بیشتر فکر کنید و در صورت امکان تصمیم خود را عوض کنید. ممکن است تاوان این بی خوابی ها را بعدها میان تنه بدهد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle