دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

ارتباط سلامت قلب و دیابت با چربی دور کمر

کاهش اندازه دور کمر، ضروری برای دیابتی ها
یک مطالعه در مورد بیماران دیابتی نشان می دهد که چاقی شکمی در قیاس با وزن بالا و یا شاخص جرم بدن، شاخص قوی تری دال بر احتمال ابتلا به بیماری قلبی جدی است.
به گزارش ویرلن از پایگاه اینترنتی یونایتدپرس، وقتی صحبت از سلامتی قلب به میان می آید، نتایج تحقیق جدید این استدلال را تقویت می کند که بدن گلابی شکل بهتر از بدن سیبی شکل است که در آن، قسمت کفل ها سنگینی می کند و اطراف شکم چاق تر می شود.
دکتر برنت موهیلستین نویسنده این تحقیق در مرکز قلب اینترمانتین در سالت لیک Salt Lake گفت: چاقی شکمی در قیاس با چاقی سایر قسمت های بدن، ارتباط بیشتری با انسداد عروق (پلاک هایی در شریان ایجاد می کند) دارد.
محققان دریافتند که افزایش اندازه دور کمر عملکرد بطن چپ قلب را بدتر می کند. بنابر این ارتباط بین عملکرد بطن چپ قلب و اندازه دور کمر حتی پس از تنظیم وزن بدن همچنان اهمیت دارد.
نویسنده این مطالعه خاطرنشان کرد: بطن چپ محفظه پمپاژ اولیه قلب است و عملکرد غیر عادی بطن علت رایج بیماری ها و اختلالات عملکرد قلب از جمله نارسایی احتقانی آن است.
موهیلستین افزود: کاهش اندازه دور کمر خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.
برای این مطالعه محققان، دور کمر، مجموع وزن بدن و شاخص وزن بدن BMI در ۲۰۰ داوطلب مرد و زن مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ را اندازه گیری کردند. گرچه دیابت می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش دهد، اما شرکت کنندگان در شروع این مطالعه به هیچ یک از علائم بیماری قلبی مبتلا نبودند.
محققان با استفاده از اکوکاردیوگرافی که نوعی سونوگرافی است، عملکرد قلب شرکت کنندگان را بررسی کردند و دریافتند هنگامی که سایز کمر افزایش می یابد، بطن چپ بسیار بد عمل می کند و با کاهش سایز دور کمر، وضعیت قلب بهبود می یابد.
نویسندگان این مطالعه متذکر شدند که ارتباط بین دور کمر و کاهش عملکرد قلب مستقل از مجموع وزن بدن و شاخص جرم بدن بودند.
دکتر سارا سامان، متخصص قلب و عروق در بیمارستان قلب بیلور پلنو در تگزاس گفت: این نتایج موید پژوهش های قبلی است و نشان می دهد که چربی در ناحیه شکم بسیار خطرناک تر از چربی در قسمت های دیگر بدن است.
به گفته محققان، در این مطالعه همچنین مشخص شد که در مجموع چربی شکمی عارضه جانبی بیشتری روی مردان در قیاس با زنان دارد.
آنها معتقدند که اندازه دور کمر در زنان نباید از ۹۰ سانتی متر تجاوز کند و در مردان باید حدود ۱۰۰ سانتی متر باشد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle