دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

مزایای زایمان طبیعی

مزایای زایمان طبیعی

 

زایمان طبیعی از قدیمی ترین روش های زایمان است که در نهایت منجر به تولد نوزاد از طریق رحم مادر می شود .زایمان طبیعی در واقع یک روش غیر فزیولوژیک است که با دخالت پزشک و مصرف برخی از داروها مورد استفاده قرار می گیرد اما مزیت های آن مانند یک زایمان طبیعی و فیزیولوژیک است .

زایمان طبیعی برای مادر و جنین سالم مخاطره ای نداشته و در واقع نسبت به روش های دیگر (سزارین ) تهدیدی برای مادر و فرزند در بر ندارد ، مگر اینکه شرایط قرارگیری جنین و وضعیت عمومی مادر دچار تغییراتی شود که جان هردو و یا یکی از آنها به مخاطره بافتد و در نهایت پزشک جراح زایمان سزارین را انتخاب نماید .

اما در حالت کلی که مشکلی برای زن باردار وجود نداشته باشد زایمان به روش طبیعی توصیه می شود .

مزیت زایمان طبیعی

مزیت زایمان طبیعی

سزارین یک جراح بزرگ است و نیاز به جراحی و بی هوشی دارد ، از این رو ممکن است خطر ابتلاء به خونریزی، عفونت، احتمال نیاز به انتقال خون و خطرات ناشی از بیهوشی در مادران سزارین شده بروز نماید .

زایمان طبیعی مناسب است زیرا مدت بستری شدن مادر بعد از زایمان طبیعی خیلی کمتر از سزارین است.

نوزادانی که به صورت طبیعی به دنیا می آیند راحت تر شیر می خورند و در گرفتن سینه از مادر آماده تر هستند، زیرا مادر بلافاصله بعد از زایمان نوزاد خود را در آغوش گرفته و او را شیر می دهد .

رابطه ی عاطفی در زایمان طبیعی نسبت به زایمان سزارین بیشتر است و مادر در ابتدایی ترین لحظات به دنیا آمدن نوزاد او را در آغوش می گیرد.به علاوه ی تمامی موارد زایمان طبیعی از نظر اقتصادی به نفع خانواده و جامعه است.تناسب اندام خانم ها در زایمان طبیعی بیشتر حفظ می شود ، البته این مساله در زنان سزارینی نیز دیده می شود.

در صورت تمایل می توانید برای مراقبت های قبل و بعد از زایمان از دکتر غزاله موسوی زاده راهنمایی لازم دوران بارداری را دریافت نمایید.
عوارض کوتاه مدت سزارین

میزان خونریزی: هزار و حتی ۲ هزار سی سی. در خانم هایی که دوقلو یا چند قلو باردار بوده اند، خونریزی بیشتر اتفاق می افتد. برای این خانم ها همیشه باید خون آماده در اتاق عمل وجود داشته باشد.
عفونت: در سزارین نسبت به زایمان طبیعی به دلیل وجود محل برش از درصد بالاتری برخوردار است.
بیهوشی: ممکن است مادر نسبت به داروهای بیهوشی از خود حساسیت نشان دهد. مشکلات ریوی و تنفسی پیدا کند. حتی احتمال دارد دچار سردردهای شدید هم بشود.
فشار خون بالا

چسبندگی داخل رحمی: در سزارین بعدی، وقتی پزشک زائو را تحت عمل جراحی قرار می دهد، جنین خارج می شود اما جفت نه؛ چرا که جفت داخل عضلات رحم فرو رفته است. به همین علت پزشک متخصص زنان و زایمان  مجبور می شود رحم را برای جلوگیری از مرگ مادر از شکم خارج کند.
صدمه به احشای داخل شکم مادر در هنگام سزارین

ارتباط کم نوزاد و مادر

مشکلات تنفسی در نوزادانی که از طریق سزارین بدنیا آمده اند، بیشتر است

خطر مرگ نوزاد در ۲۸ روز اول زندگی نسبت به زایمان طبیعی بیشتر می باشد.

سابقه سزارین قبلی، خطر پارگی رحم را افزایش می دهد.

میزان درد لگنی پس از زایمان، اختلال جنسی، پرولاپس ارگان لگن و افسردگی پس از زایمان در هردو روش مشابه می باشد. بااینحال تحقیقات بیشتری برای بررسی اثرات کوتاه مدت و بلندمدت هر دو روش بر روی خانم ها و نوزادان مورد نیاز می باشد.

با توجه به وجود روش های زایمان بی درد، دیگر ترس از درد حین زایمان طبیعی موردی ندارد؛ بنابراین بی شک بهترین روش زایمان برای مادر و نوزاد زایمان طبیعی است و این روش به تمام مادران توصیه می شود

منبع: سایت دکتر موسوی زاده

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle