دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

به گزارش ویرلن، کاشت مو اقدامی است که اغلب افراد بعد از ریزش مو اقدام به این کار می کنند.اما برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب نیاز است که اقداماتی انجام شود که در این مقاله در این خصوص با شما صحبت خواهیم نمود.

در پایان کاشت مو احتمالا فرد خسته است و به دلیل استفاده از دیازپام احساس گیجی می کند.به همین دلیل توصیه می شود فرد بعد عمل کاشت مو رانندگی نکند.

-بعد از عمل فرد ممکن است در پشت سر احساس سر درد کند که می تواند با قرصهای مسکن ساده مثل استامینوفن و استامینوفین کدئین و بروفن آن را برطرف کند.

-استفاده از کمپرس یخ بر روری پانسمان موجود در ناحیه کاشت بلافاصله بعد از انجام کاشت و ساعتی یک بار و هر بار بیست دقیقه توصیه می شود.
مراقبت های بعد از کاشت مو
مراقبت های بعد از کاشت مو

-مرطوب نگه داشتن پوست سر بعد از جراحی تا دو هفته کمک شایانی به بهبود زخمها می کند.

-از فشار آوردن به سر و خم کردن بیش از حد آن در زمانی که بخیه دارد خودداری کنید زیرا ممکن است جای بخیه برروی آن باقی بماند.

-بهتر است بعد از عمل فرد تا چند شب به حالت نیمه نشسته بخوابد و از بالش نرم در زیر سر استفاده کند.

-تا یک هفته فرد باید از انجام حرکات سنگین و سریع که می تواند باعث خونریزی شود خودداری کند. ورزش کردن بعد از دو هفته مجاز است.

-بعد از اینکه پانسمانها برداشته شدند لازم است تا با شامپو بچه موها و کف سر را به آرامی شستشو دهید..شستن مرتب سر به فرد توصیه می شود زیرا باعث از بین رفتن هرچه زودتر زخمها و اسکارهای ناحیه می شود و از بروز عفونت جلوگیری می کند.

اگر سر به طور مرتب و خوب شسته شود ۳الی ۴ روز بعد سر فرد کاملا تمیز بوده و فقط قرمزی و التهاب در پوست سر وجود دارد و این التهاب ۱-۲هفته طول می کشد.

-از کلاه گیس یا کلاهی خیلی چسبان نیز می توان استفاده کرد.

-فرد تا دوهفته بعد از عمل نباید از سیگار و دخانیات استفاده کند زیرا باعث می شود اکسیژن کافی به ریشه مو نرسد.

-توجه داشته باشید که نتیجه ی کاشت بعد از نه ماه مشخص میشود .

منبع: سایت دکتر پرنیا

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle