دسته‌ها
اخبار داغ سیاسی

ماجرای ناپدید شدن کارمند زن هسته ای توسط موساد

ویرلن : بعد از کلیه اقدامات موساد بر علیه وانونو، بهترین راه حل موجود برای موساد حذف فیزیکی وانونو بود.موساد در این زمینه راههای زیادی را امتحان نمود و در نهایت به راه حل فریب جنسی رسید.
پس از مطرح شدن مسئله زمینه های نفوذ در کشور توسط رهبری، لازم به نظر می رسد که برخی مولفه های مربوط به جاسوسی و نفوذ ضمن آشنایی و تبیین برای فضای عموی جامعه، بصیرت افزایی را مد نظر قرار داد.
دیده بان در نظر دارد این مسئله در قالب کتاب شناسی های امنیتی مربوط به سرویس های جاسوسی غربی بالاخص آمریکا ارایه دهد.متن ذیل حاصل بررسی تلخیص برخی منابع غربی در حوزه های نفوذ و جاسوسی می باشد.

سلاح هسته ای شمشیر برنده ای در معادلات استعماری است که اغلب ممالک جهان در پی آن هستند.پنج کشوری که ابتدا به این صلاح دست یافتند، تمهیداتی را برای جلوگیری از توفیق دیگران در رسیدن به قدرت بلا منازع هسته ای، اتخاذ کردند.اما ظاهرا همه دست به دست یکدیگر دادند تا اسرائیل بتواند چون دزدان دریایی ، مقادیر فراوانی از اورانیوم را برای ساخت سلاح هسته ای تأمین نماید.به این ترتیب صهیونیست ها به ششمین قدرت هسته ای جهان تبدیل شدند.

یکی از کسانی که در رآکتور مهم هسته ای اسرائیل موسوم به دیمونا کار می کرد، زنی بنام موردخای وانونو بود.وی به دلایلی بر آن شد تا این خبر در خصوص اسرائیل را به جهانیان برساند.مقاومت موساد در برابر وی و دسیسه های شیطانی این سرویس، داستان های زیادی را برای این فرد بوجود می آورد.

وظیفه موساد این بود که وانونو را متوقف نماید.به گفته وانونو، رآکتور موسوم به ماشون یک پس از اتمام عملیات ساخت و ساز در دهه شصت، به سرعت تا ظرفیت ۷۰ مگاوات تقویت شد.سیستم خنک کننده جدیدی برای خارج کردن حرارت اضافی حاصل از شکاف هسته ای در سطح بالاتر از حد اولیه، بطور پنهانی در رآکتور کارگذارده شده بود.وانونو بر سوء ظن بسیاری از ناظران صحه گذارده و گفت: ” این رآکتور هیچ گاه برای تولید انرژی الکتریکی بنابر گفته بن گوریون به کار نرفته بود”.

وانونو کیست؟

موردخایوانونو در ۱۳ اکتبر سال ۱۹۵۴ در مراکش به دنیا آمد.موردخای در محله ای یهودی نشین بزرگ شده، و نقطه عطف در زندگی وی هنگامی پدید آمد که به دانشگاه رفت و به اندیشه های سیاسی تندرو علاقمند شد.

وی همواره معتقد بود که ساختار زرادخانه هسته ای سری، کاری غیر اخلاقی است و البته عوامل دیگری نیز در ترغیب وانونو به هشدار دهی علیه برنامه هسته ای اسرائیل مؤثر بود.

بعد از کلیه اقدامات موساد بر علیه وانونو، بهترین راه حل موجود برای موساد حذف فیزیکی وانونو بود.موساد در این زمینه راههای زیادی را امتحان نمود و در نهایت به راه حل فریب جنسی رسید.

سرانجام وانونو چه شد؟

پس از یک برنامه جاسوسی و فریب دادن وانونو توسط موساد این زن دستگیر شده و به تل آویو برده می شود.در همین زمینه شیمون پرز بیانه ای میدهد که دال بر دستگیری وی می باشد.

موردخای وانونو به هنگام انتقال به زندان پیامی را که با جوهر مشکی روی دستش نوشته بود، از پنجره خودروی زندان به خبرنگاران نشان میدهد و به این ترتیب زمان ربوده شدن خویش را به اطلاع جهانیان می رساند.

درخصوص پیشرفت های هسته ای اسرائیل نکته قابل توجه همکاری های فرانسه با اسرائیل برای ساخت سلاح هسته ای بوده است.مهمترین هدف وانونو در بیان این موارد و تباه نمودن زندگی خود برای این موضوع بود که می خواست با فریاد خویش جلوی تکثیر سلاح هسته ای را بگیرد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle