دسته‌ها
اخبار داغ سیاسی

رئیس «روس تک»: ایران و روسیه قرارداد تحویل اس-۳۰۰ را امضا کرده‌اند

 در حالی که سخنگوی هیأت روسی اعزامی به نمایشگاه هوایی دوبی می‌گوید، قرارداد فروش سامانه‌های دفاعی اس-۳۰۰ به ایران زودتر از اوایل سال ۲۰۱۶ امضا نمی‌شود، یک مقام شرکت «روس تک» گفت که ایران و روسیه قرارداد تحویل این سامانه را امضا کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از ریانووستی، درحالیکه سخنگوی هیأت روسی اعزامی به نمایشگاه هوایی دوبی می‌گوید قرارداد فروش سامانه‌های دفاعی اس-۳۰۰ به ایران زودتر از اوایل سال ۲۰۱۶ امضا نمی‌شود یک مقام شرکت روس تک، شرکت دولتی صادرات تجهیزات الکترونیکی روسیه، گفت که ایران و روسیه قرارداد تحویل سامانه اس ۳۰۰ را امضا کرده اند.

سرگئی چمزوف همچنین از تمایل دولت سعودی برای خرید سامانه اس ۴۰۰ از روسیه خبر داد، اما گفت که تاکنون فقط با چین برای تحویل این سامانه قرارداد امضا شده است و با دولت ریاض مذاکرات مقدماتی انجام شده است.

چمزوف با بیان اینکه قرارداد تحویل سامانه اس ۳۰۰ با ایران امضا شده است گفت که براساس این قرارداد بعد از تحویل بخش اول این سامانه، تهران شکایت خود را در زمینه عدم تحویل این سامانه براساس زمانبندی قبلی پس خواهد گرفت.

روسیه به موجب قراردادی که در سال ۲۰۰۷ با ایران امضا کرد باید دست‌کم پنج سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ را به ایران تحویل می‌داد. مسکو در سال ۲۰۱۰ با این بهانه که فروش این سامانه به ایران خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است از تحویل آن به تهران امتناع کرده بود.

وزارت دفاع ایران به دنبال این تصمیم مسکو، از طرف روسی به دادگاه بین المللی شکایت کرده و خواستار دریافت غرامتی معادل ۴ میلیارد دلار شده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۴ فروردین با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد. با این حال، مسکو تاکنون تاریخ مشخصی برای تحویل این سامانه مشخص نکرده است.

دو هفته قبل مقامات روس اعلام کردند که ممکن است تهران سامانه به روزشده‌‌ای را از مسکو دریافت کند. روسیه می‌گوید تهران پیش از دریافت اس-۳۰۰ باید شکایت خود را پس بگیرد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle