دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

علائم سرطان رحم

سرطان رحم

هنگامی که سلولهای هر ناحیه از بدن به طور غیر عادی و خارج از برنامه سلولی رشد کند باعث ایجاد حالت غیر طبیعی توده می شود که به آن توده سرطانی می گویند.

رحم یک عضو عضلانی تو خالی وگلابی شکل در ناحیه لگن است و بین مثانه و راست روده قرار گرفته و توسط بافتی به نام آندومتر پوشیده شده است.آندومتر هرماه در رحم ساخته می شود که در دوران قاعدگی از بدن فرد خارج می شود .

همچنین در دو طرف رحم دو لوله قرار دارد که به لوله های رحمی معروف است که وظیفه این لوله ها آزاد کردن تخمک و هدایت آنها به درون رحم برای باروری است.

در دهانه رحم نیز اگر سلولهای غیر طبیعی به وجود آید که رشد غیر عادی دارند سرطان رحم به وجود می آید.این سرطان اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است.

سرطان رحم به دلیل تغییر در سلولهای اندومتر در طی چند سال به وجود می آید که معمولا در افراد مسن و یائسه بیشتر دیده می شود.

علائم سرطان رحم

علائم سرطان رحم

-خونریزی در فرد حتی بعد از یائسگی
-خونریزی در فواصل بین عادت ماهیانه
-ترشحات زیاد و غیر طبیعی از واژن
-وجود درد و خونریزی هنگام برقراری رابطه جنسی

بروز سرطان به دلایل بسیار زیادی می تواند به وجود آید ولی هنوز دلیل قطعی برای ایجاد آن مشخص نشده است ولی محققان اظهار داشته اند که یکی از عوامل ایجاد کننده سرطان رحم ، ویروسی به نام پاپیلومای انسانی (HPV) می باشد. این ویروس باعث بروز عفونت تناسلی در فرد می شود که اگر درمان نشود می تواند به فرم مزمن درآید و در نهایت احتمالا به سرطان رحم تبدیل شود.

همچنین مشاهده شده این سرطان بیشتردر زنان سیگاری، زنانی که طولانی مدت قرص ضد باردرای استفاده می کنند و تمایلی به بچه دار شدن ندارند و زنانی که سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند بیشتر مشاهده می شود.

تست پاپ اسمیر تست تشخیص سرطان رحم می باشد و از آنجا که این سرطان اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان می باشد توصیه می شود زنان از سن ۲۰ سالگی این تست را هرساله انجام دهند تا در صورت مشاهده هرگونه تغییر سلولی و بدخیمی نسبت به درمان آن اقدام کنند.

اگر مشکوک به این مشکل هستید توصیه می شود به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید.

منبع: سایت دکتر ثقفی

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle