دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

دلیل ثابت ماندن وزن

چرا وزن من ثابت مانده

گاهی فرد با مشکلاتی مانند عدم کاهش وزن و تثبیت وزن مواجه می شود . عوامل بسیاری در این مقوله نقش دارند که نیازمند بررسی از جانب متخصص تغذیه غرب تهران می باشد . توجه داشته باشید که عدم کاهش وزن در افراد برای مدت کوتاه یا بلند مدت بسته به عواملی مانند کاهش میزان متابولیسم یا تغییر عادات غذایی و یا رعایت نکردن رژیم غذایی است .به یاد داشته باشید که رژیم های سر خود و بدون پایه ی علمی تغذیه ای نتیجه ای در بر نخواهد داشت و ممکن است شما را با عدم کاهش وزن مواجه نماید.
آیا دلیل ثابت ماندن وزن کاهش متابولیسم بدن است؟

ممکن است لاغری در یک هفته با گرفتن رژیم های عجیب و غریب جالب باشد . اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید ، غیر علمی بودن این رژیم هاست که هیچ پایه و اساس علمی و تغذیه ای در بر ندارند .

دلیل ثابت ماندن وزن

معمولا این رژیم ها حد تعادل نداشته و پیروی از برنامه‌های غذایی نا متعادل عاملی برای کاهش متابولیسم و در نتیجه شکست شما در کاهش وزن خواهد شد . یک رژیم اصولی و صحیح با توجه به نیاز بدن شما و با استفاده از معیارهای تخصصی تغذیه ای باید تنظیم گردد تا بتواند در زمان مناسب فرد را به وزن ایده آل برساند.

با پایین آوردن غیر اصولی کالری های مصرفی تنها به عضله هایتان آسیب وارد می کنید، در واقع به جای اینکه چربی سوزی انجام دهید عضله سوزی می کنید و دوباره کاهش وزن شما با مشکل روبه رو خواهد شد.

رژیم درمانی
اما راه حل این مشکل :

باید سعی کنید که مقدار کالری مصرفی را کم کم پایین بیاورید و در عین حال از موادغذایی خوب و مقدار کافی پروتئین و کربوهیدرات برای جلوگیری از تحلیل عضله هایتان، استفاده کنید. پیاده روی و انجام ورزش های بدنسازی می تواند کمک کند تا متابولیسم تان بالا رود و چربی سوزی شما تسریع شود.البته ورزش کردن می تواند مانعی برای ثابت ماندن کاهش وزن شما باشد.

ممکن است که شما رژیم های بسیار کم کالری بگیرید، باید دقت کنید که رژیم باید با توجه به توده ی بدنی شما تعریف و تنظیم شود و شامل تمامی گروه های غذایی سالم و مفید برای حفظ سلامت شما باشد.

اگر در حال حاضر رژیم بسیار کم‌ کالری دارید، هنوز دیر نیست، شما می‌توانید مقدار غذای مورد مصرف خود را با نظر متخصص تغذیه دوباره تنظیم کنید تا متابولیسم بدنتان برای سوزاندن چربی‌های زائد افرایش یابد و از تحلیل بیشتر عضلات جلوگیری شود.

منبع: سایت دکتر صمد پور

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle