دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

درمان زانو درد با PRP

درمان درد زانو با پی آر پی

زانو بزرگترین و پیچیده ترین مفصل در بدن میباشد . زمانی که غضروف مفصل زانو از بین میرود ، استخوان سفت شده و در نتیجه تماس دو استخوان روی همدیگر درد بیمار را تشدید می شود . رگ به رگ شدن و آسیب دیدن رباط و یا از بین رفتن غضروف از شایعترین صدمات زانو هستند .

توصیه درمانی :

استفاده از یخ و داروهای ضد التهاب
انجام تمرینات ورزشی مناسب
کاهش وزن در صورت داشتن اضافه وزن
رژیم غذایی خاص
تزریق کورتیزون
توجه داشته باشید که از استفاده طولانی مدت از کورتیزون جلوگیری کنید چون ریسک بدتر شدن شرایط را به همراه دارد.

درمان درد زانو با پی آر پی

درمان درد زانو با  PRP

درمان PRP امیدی است برای بیماران با درد مزمن زانو . برای بیمارانی که جراحی نداشته اند و سایر درمان های انجام شده با شکست روبرو شده PRP  میتواند درد را بطور طولانی از بین ببرد.

بسته به میزان آسیب دیدگی ۱ تا ۳ بار پی آر پی ممکن است نیاز باشد حتی برای بیمارانی که تحت جراحی قرار گرفته اند و همچنان درد دارند . PRP میتواند درد را از بین برده و بافت را ترمیم کند . این پروسه برای آسیب دیدگی های زانو شبیه به سایر پروسه های PRP است . محلی که نسبت به درد حساس است شناخته شده ، پوست به وسیله ی بتادین پرپ شده و بی حسی موضعی تجویز میشود ، در نهایت PRP به مفصل زانو تزریق میگردد . فعال شدن آب به وسیله تزریق تروبسین صورت میگیرد . به وسیله این کار ممکن است کمی فشار و تورم به وجود آید که کمپرس یخ میتواند مفید واقع شود اکثر بیماران بعد از چند روز احساس بهتری دارند . ترمیم بعد از ۶ هفته اتفاق می افتد . اگر تزریق بعدی PRP  نیاز باشد معمولا بعد از ۴ هفته انجام میشود و در طول دوره های درمان هیچ داروی ضد التهابی نباید مصرف شود

منبع: سایت کلینیک زیبایی نسیم

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle