دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

درد زایمان را چگونه تحمل کنیم

تحمل درد زایمان

زایمان طبیعی یکی از روش های سنتی برای به دنیا آوردن نوزاد است . بسیاری از خانم های باردار از درد زمان زایمان واهمه دارند و برای فرار از این درد سزارین را انتخاب می کنند . اما توصیه ی بسیاری از جراحان زنان و زایمان این است که بتوانید با تحمل کمی درد لذت داشتن یک نوزاد سالم و زیبا را تجربه کنید .

زایمان طبیعی همراه با درد شدیدی است اما این درد قابل تحمل است و در بسیاری از موارد مادران را آزار نمی دهد .

در زمان درد رحم دچار انقباضاتی می شود که در نهایت منجر به باز شدن رحم و تولد نوزاد می گردد.برای انجام تولد نوزاد لازم است که دهانه رحم تا ده سانت باز شود در واقع انقباضات عاملی برای تحرک جنین در دل مادر هستند و روند زایمان را راحت تر می کنند.

درد زایمان با خروج کمی خون قهوه ای از رحم همراه است ممکن است ماده ای شبیه به سفیده ی تخم مرغ که گاهی آغشته به رگه های خونی است از رحم خارج شود در چنین حالتی لازم است تا به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید و فورا برای زایمان آماده شوید.

تحمل درد زایمان

در زمان درد زایمان :

    نفس عمیق بکشید

به یاد بسپارید که هماهنگی بین تنفس در زمان زایمان زن باردار را از فکر کردن به درد دور می سازد بنابراین توصیه می شود زن باردار با تمرین مداوم ذهن و بدن خود را آماده کند. تا در زمان درد بتواند به آرامی نفس بکشد.

    وضعیت خود را تغییر دهید

برای رفع خستگی ،راحتی بیشتر و گردش خون بهتر بدن حالت خود را تغییر دهید و در موقعیت های مختلف قرار بگیرید.

می توانید نشسته، ایستاده، خوابیده، درازکشیده و یا راه رفتن را انتخاب و در موقعیت آن قرار بگیرید.این گونه تحمل شما برای درد بیشتر خواهد شد.

از همسر خود بخواهید تا درکنار شما حضور داشته باشد و در صورتیکه پزشک جراح برای شما روش های دارویی برای کاهش درد را تجویز کرد آن را بکار بگیرید.زایمان طبیعی امروزه با استفاده از روش های دارویی و همکاری متخصص زنان و زایمان قزوین قابل انجام خواهد بود.

منبع: سایت دکتر ثقفی

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle