دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

جراحی بینی در دوران بارداری

آیا در دوران بارداری می توان بینی را جراحی کرد ؟

سوال برخی افراد این است که آیا می توان در زمان بارداری عمل جراحی زیبایی بینی را انجام داد یا خیر ، در پاسخ باید خاطر نشان کرد که نه تنها عمل جراحی بینی بلکه هر نوع عملی که نیاز به بیهوشی کامل دارد برای مادران باردار امکان پذیر نیست .

در واقع عمل جراحی برای زنان باردار ممنوع است.

حتی در موارد خاص که بیمار زمان عمل را تعیین می کند و متوجه بارداری خود می شود باید عمل را به تعویق انداخته و از انجام آن جلوگیری نماید . به این منظور نیز پزشکان قبل از انجام عمل جراحی از زنان درخواست نتیجه ی آزمایش بارداری را دارند .

بنابراین عمل جراحی بینی قبل از زایمان ممکن نیست و چنانچه فردی تمایل به جراحی دارد حدود دو ماه بعد از عمل زایمان می تواند برای جراحی زیبایی بینی مراجعه کند .

بسیاری از مادران نیز تصمیم به بارداری بعد از جراحی بینی دارند ، باید خاطر نشان کرد که در صورتیکه می خواهید باردار شوید باید حدود ۶ ماه از عمل بینی شما گذشته باشد .

جراحی بینی دردوران بارداری
زود تر از این مدت نیز می توان باردار شد اما باید توجه داشت که بعد از عمل تورم و برآ مدگی در بینی و اطراف بینی وجود دارد. خود حاملگی نیز به صورت قابل مشاهده ای باعث ایجاد تورم و بزرگ شدن بینی می شود بنابراین با گذشت زمان مناسب که همان ۶ ماه است بگذارید تا ورم های ناشی از عمل بینی به خوبی از بین برود ، سپس اقدام به بارداری نمایید .

به یاد داشته باشید که تورم ناشی از بارداری بعد از اتمام حاملگی فرو کش می کند و تاثیری بر روی بینی گذشته نخواهد گذاشت.

ورم های دوران بارداری تنفس را برای مادرانی که در گذشته عمل بینی انجام داده اند مشکل خواهد کرد ، البته میزان این مشکل بسیار کم است و مشکل جدی برای مادر ایجاد نخواهد کرد ..

توصیه می شود که بعد از ۶ ماه تا ۱ سال بعد از جراحی بینی باردار شوید و در صورت عمل به مدت ۲۴ ساعت شیردهی را انجام ندهید تا مشکلی برای مادر و کودک در بر نداشته باشد .

منبع: سایت دکتر پرنیا

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle