دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی

به گزارش ویرلن، بعد از جراحی بینی گوشتی می توانید به منزل باز گردید ، این جراحی در بیشتر موارد نیازی به بستری ندارد ، البته باید دقت داشته باشید که بعد از مرخص شدن از کلینیک یا بیمارستان باید به دقت از خود مراقبت کنید .

یکی از مسائل و موارد مهم بعد از جراحی بینی خوردن غذا و رعایت اصول تغذیه ای در دوره ی نقاهت است ، هرچه شما بیشتر به این موارد توجه داشته باشید ، میزان بیشتری از تورم و کبودی های شما برطرف می شود و در نهایت دوره ی نقاهت ساده تری خواهید داشت .

دوره ی نقاهت که حدود یک هفته است نیازمند رعایت مواردی است که پیش از این توضیح داده ایم .

بعد از جراحی بینی تا چند ساعت کوتاه چیزی نخورید، سعی کنید با دفع ادرار مواد بی هوشی که در بدن شما وجود دارد خارج شود بعد از آن تغذیه را با خوردن یک آب میوه ساده آغاز کنید .

تغذیه پس از جراحی بینی

در طول دوره ی نقاهت برای خوردن وعده های اصلی از سوپ های رقیق استفاده کنید ، حتی سبزیجات مورد استفاده را ریز کنید تا نیازی به جویدن آن نداشته باشید، از خوردن غذاهای سفت و جویدنی مانند کباب و گوشت ، نان ، برنج، ته دیگ و میوه هایی مانند سیب و خیار و … که نیاز به باز کردن دهان و وارد کردن فشار به فک دارد پرهیز کنید.

دقت داشته باشید که برای کاهش تورم و کبودی از آب آنانس استفاده کنید ، سعی کنید میوه های تازه مصرف کنید .

قرص و داروهای تجویز شده را به دقت و سر ساعت مصرف کنید و از خوردن غذاهایی که ایجاد حساسیت می کنند پرهیز کنید، شیرینی و میوه های شیرین نخورید ، این کار باعث می شود تا پوست شما جوش بزند.

برای خوردن مایعات از نی استفاده نکنید ، نی باعث می شود تا فشار زیادی به راه های تنفسی شما وارد شود و احساس درد کنید .

سبزیجات تازه و کرفس می تواند به شما در رفع کبودی کمک کند .

 

منبع: سایت دکتر شهسواری

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle