دسته‌ها
جهان سیاسی عمومی

دومین نشست کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ در وین

دومین نشست کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ در وین با حضور معاونان وزیران خارجه هفت کشور آغاز به کار کرد. مهمترین دستور کار این نشست بررسی پیش نویس قطعنامه ای است که کشورهای ۱+۵ متعهد شده اند برای بستن پرونده مسائل گذشته ایران به شورای حکام آژانس بدهند.

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه و رییس ستاد پیگیری اجرای برجام، مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه، حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه و نیز رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در این نشست حضور دارند.

این جلسه ساعت ۱۱ و۳۰ به وقت محلی – ۱۴ به وقت تهران – در هتل کوبورگ آغاز شد.
یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه گزارش ارزیابی این نهاد درباره مسائل گذشته و آینده هسته ای ایران را ارائه کرد. طبق برجام، شش کشورهای مذاکره کننده با ایران متعهد شده اند پیش نویس قطعنامه ای را به شورای حکام ارائه دهند که پرونده مسائل گذشته ایران یا همان پی.ام.دی بسته شود.

آمانو در این گزارش نوشته « آژانس نشانه های معتبری از انحراف مواد هسته ای در ارتباط با ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای ایران نیافته است».

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزوده: آژانس ارزیابی می کند که طیفی از فعالیتهای مرتبط با توسعه یک وسیله انفجاری هسته ای در ایران قبل از پایان سال ۲۰۰۳ میلادی بعنوان تلاشی هماهنگ انجام شده، و برخی فعالیتها بعد از سال ۲۰۰۳ میلادی اتفاق افتاده است.

وی نوشت: آژانس همچنین ارزیابی می کند که این فعالیتها فراتر از امکان سنجی و مطالعات علمی، و کسب مهارتها و توانمندی های فنی مرتبط و مشخص پیشرفتی نداشته است. آژانس نشانه های معتبری از فعالیتها در ایران در ارتباط با توسعه وسیله انفجاری هسته ای بعد از سال ۲۰۰۹ میلادی در اختیار ندارد.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که پاسخ خود به بخش هایی از این گزارش را به صورت مکتوب ارائه خواهد کرد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle